نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاشرفی حافظ, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorآسمند, پریساfa_IR
dc.contributor.authorموسوی مقدم, سید رحمت اللهfa_IR
dc.contributor.authorسایه میری, کوروشfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:16:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:16:57Z
dc.date.available1399-08-21T23:16:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:16:57Z
dc.date.issued2014-01-01en_US
dc.date.issued1392-10-11fa_IR
dc.identifier.citationاشرفی حافظ, اصغر, آسمند, پریسا, موسوی مقدم, سید رحمت الله, سایه میری, کوروش. (1392). اثر بخشی مثبت اندیشی در کاهش مشاجرات زناشویی دانشجویان متاهل. فصلنامه علوم پزشکی, 23(4), 49-53.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-754-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/492935
dc.description.abstractسابقه و هدف: گسترش علم آموزی و تغییر سبک زندگی زناشویی، با وجود مزایای فراوان آن گاه با منفی اندیشی زوجین، موج فزاینده‌ای از سوء‌ظن و نگرانی را در بین آن‌ها به جای گذاشته‌است. در چنین شرایطی ، آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی برای همسران به منظور تقویت رابطه‌ها و اعتماد سازی در بین آن‌ها می‌تواند موثر ‌باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مثبت اندیشی در بین دانشجویان متاهل به منظور کاهش مشاجرات زناشویی می‌باشد. روش بررسی: پژوهش حاضر به صورت نیمه آزمایشی می‌باشد که به روش نمونه‌گیری هدف‌دار از میان کلیه دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد واحد شهرکرد در نیم سال اول سال تحصیلی 91-90 تعداد 96 نمونه انتخاب گردید. ابتدا پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ و پرسشنامه آکسفورد در بین آن‌ها توزیع گردید. سپس جهت بررسی فرضیه‌های پژوهش 50 نفر از افرادی را که در آزمون‌های ذکر شده بر اساس نقطه برش آزمون نمره کمی کسب کرده انتخاب و پس از توزیع آزمون پی‌اف‌کیو در بین آن‌ها بر اساس نتایج به دست آمده 40 نفر انتخاب، و در دو گروه 20 نفری آزمایش و گواه جایگزین شده و به گروه آزمایش به مدت شش جلسه یک ساعته مهارت‌های مثبت اندیشی آموزش داده‌شد. دو هفته پس از پایان جلسه‌های آموزش، به عنوان پس آزمون، آزمون انریچ روی هر دو گروه اجرا گردید. یافته‌ها: بررسی نگرش مثبت، در هر گروه از دانشجویان‌ مورد بررسی تفاوت‌های بارز و معنی‌داری با هم داشتند. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که آموزش مهارت‌های مثبت‌اندیشی در گروه‌های مختلف زناشویی تاثیر متفاوت و معنی‌‌داری دارد.fa_IR
dc.format.extent118
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectمثبت اندیشیfa_IR
dc.subjectمشاجرات زناشوییfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleاثر بخشی مثبت اندیشی در کاهش مشاجرات زناشویی دانشجویان متاهلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeنيمه تجربيfa_IR
dc.contributor.departmentپزشک عمومی، پژوهشگر، مرکز تحقیقات پروتئومیکس، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علوم پزشکی ایلامfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایلامfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایلامfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue4
dc.citation.spage49
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد