نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدامرادی, ک‍‍ژالfa_IR
dc.contributor.authorسید ذاکرین, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorشهابی, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorیغمایی, فریدهfa_IR
dc.contributor.authorعلوی مجد, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:16:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:16:43Z
dc.date.available1399-08-21T23:16:42Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:16:43Z
dc.date.issued2011-09-01en_US
dc.date.issued1390-06-10fa_IR
dc.identifier.citationخدامرادی, ک‍‍ژال, سید ذاکرین, منصوره, شهابی, مرضیه, یغمایی, فریده, علوی مجد, حمید. (1390). مقایسه میزان مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران. فصلنامه علوم پزشکی, 21(2), 134-140.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-456-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/492911
dc.description.abstractسابقه و هدف: کسب "مهارت­های تفکر انتقادی (Critical thinking skills)" در آموزش علوم پزشکی به عنوان هدف غایی آموزش به حساب می­آید. هدف از انجام این پژوهش، تعیین و مقایسه میزان مهارت­های تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته‌های پرستاری، مامایی و کاردرمانی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی 1385 – 1384 بود.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی– مقایسه­ای است. در این پژوهش، 426 نفر دانشجوی ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری، مامایی و کاردرمانی که در دانشگاه­های علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی 85- 1384 مشغول به تحصیل بودند، به روش سرشماری انتخاب شدند و برگه اطلاعات دموگرافیک و پرسش­نامه "آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب" را تکمیل نمودند. یافته­ها: بین نمره کل تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول با دانشجویان ترم آخر در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران تفاوت معنی­داری وجود داشت (به ترتیب 04/0p< و 03/0p<). اما درنمرات سایر گروه­ها تفاوت معنی­داری مشاهده نشد. همچنین نمره کل تفکر انتقادی دانشجویان، در رشته­های تحصیلی و دانشگاه­های مختلف با یکدیگر تفاوت معنی­داری نداشت. نتیجه گیری:یافته های این پژوهش نشان می­دهد افزایش قابل ملاحظه­ای در میزان "مهارتهای تفکر انتقادی" دانشجویان ترم آخر صورت نگرفته است که علت آن می­تواند عدم توجه کافی به آموزش "مهارت­های تفکر انتقادی" در طی دوران تحصیل باشد.fa_IR
dc.format.extent594
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectویژگی‌های فردیfa_IR
dc.subjectروانپرستاريfa_IR
dc.titleمقایسه میزان مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2
dc.citation.spage134
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد