مقایسه میزان مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
خدامرادی, کژالسید ذاکرین, منصورهشهابی, مرضیهیغمایی, فریدهعلوی مجد, حمیدنوع مدرک
Textتحليلي/مقطعي/توصيفي
زبان مدرک
فارسیچکیده
سابقه و هدف: کسب "مهارتهای تفکر انتقادی (Critical thinking skills)" در آموزش علوم پزشکی به عنوان هدف غایی آموزش به حساب میآید. هدف از انجام این پژوهش، تعیین و مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشتههای پرستاری، مامایی و کاردرمانی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی 1385 – 1384 بود.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی– مقایسهای است. در این پژوهش، 426 نفر دانشجوی ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری، مامایی و کاردرمانی که در دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی 85- 1384 مشغول به تحصیل بودند، به روش سرشماری انتخاب شدند و برگه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه "آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب" را تکمیل نمودند. یافتهها: بین نمره کل تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول با دانشجویان ترم آخر در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران تفاوت معنیداری وجود داشت (به ترتیب 04/0p
کلید واژگان
تفکر انتقادیدانشجویان
ویژگیهای فردی
روانپرستاري
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-09-011390-06-10
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پزشکی تهراندانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
شاپا
1023-59222008-3386




