نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخانجانی, زینبfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, تورجfa_IR
dc.contributor.authorپیمان‌نیا, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorآقاگل‌زاده, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:42:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:42:02Z
dc.date.available1399-08-21T22:42:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:42:02Z
dc.date.issued2014-06-01en_US
dc.date.issued1393-03-11fa_IR
dc.identifier.citationخانجانی, زینب, هاشمی, تورج, پیمان‌نیا, بهرام, آقاگل‌زاده, مریم. (1393). رابطه کیفیت تعامل مادر-کودک در اضطراب جدایی و مدرسه هراسی در کودکان. مجله مطالعات علوم پزشکی, 25(3), 231-240.fa_IR
dc.identifier.issn2717-008X
dc.identifier.urihttp://umj.umsu.ac.ir/article-1-2198-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/488068
dc.description.abstractپیش‌زمینه و هدف: پژوهش حاضر باهدف تعیین رابطه کیفیت تعامل مادر-کودک با اضطراب جدایی و مدرسه هراسی در کودکان 11 و 12 ساله شهر ساری طراحی و اجرا شد. مواد و روش کار: پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان دبستانی 11 و 12 ساله (دختر و پسر) شهر ساری در سال تحصیلی 91-90 بود. بر این اساس نمونه آماری این پژوهش شامل 200 دختر و 200 پسر (11 تا 12 ساله) و 400 مادر بود که به شیوه‌ی تصادفی چندمرحله‌ای و از بین مدارس دو ناحیه‌ی 1 و 2 آموزشی شهر ساری انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه‌ی ارزیابی رابطه مادر-کودک رابرت رأس و پرسشنامه تشخیصی اختلالات مرتبط با اضطراب کودکان (دارای دو فرم والد و کودک) بیمار استفاده شد. داده‌های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی، روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به روش همزمان مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند ) (P<0/05. یافته‌ها: یافته‌های حاصل از پژوهش نشان داد که بین بیش حمایت گری و سهل گیری مادر با اختلال اضطراب جدایی و مدرسه هراسی رابطه مثبت معنی‌دار وجود دارد. بحث و نتیجه‌گیری: درمجموع، این نتایج تلویحات نظری و عملی مهمی در عرصه آسیب‌شناسی روانی کودکان داشته و نشان می‌دهند که کیفیت تعامل مادر-کودک به‌عنوان عوامل زمینه‌ساز، حائز نقش احتمالی در شکل‌گیری اختلال اضطراب جدایی و مدرسه هراسی است. fa_IR
dc.format.extent208
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofStudies in Medical Sciencesen_US
dc.subjectتعامل مادر-کودکfa_IR
dc.subjectاضطراب جداییfa_IR
dc.subjectمدرسه هراسیfa_IR
dc.subjectآناتومیfa_IR
dc.titleرابطه کیفیت تعامل مادر-کودک در اضطراب جدایی و مدرسه هراسی در کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریز، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، تبریز،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریز، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، تبریز،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریز،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریز،fa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue3
dc.citation.spage231
dc.citation.epage240


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد