رابطه کیفیت تعامل مادر-کودک در اضطراب جدایی و مدرسه هراسی در کودکان
(ندگان)پدیدآور
خانجانی, زینبهاشمی, تورجپیماننیا, بهرامآقاگلزاده, مریمنوع مدرک
Textپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
پیشزمینه و هدف: پژوهش حاضر باهدف تعیین رابطه کیفیت تعامل مادر-کودک با اضطراب جدایی و مدرسه هراسی در کودکان 11 و 12 ساله شهر ساری طراحی و اجرا شد. مواد و روش کار: پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان دبستانی 11 و 12 ساله (دختر و پسر) شهر ساری در سال تحصیلی 91-90 بود. بر این اساس نمونه آماری این پژوهش شامل 200 دختر و 200 پسر (11 تا 12 ساله) و 400 مادر بود که به شیوهی تصادفی چندمرحلهای و از بین مدارس دو ناحیهی 1 و 2 آموزشی شهر ساری انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامهی ارزیابی رابطه مادر-کودک رابرت رأس و پرسشنامه تشخیصی اختلالات مرتبط با اضطراب کودکان (دارای دو فرم والد و کودک) بیمار استفاده شد. دادههای پژوهش با استفاده از آمار توصیفی، روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به روش همزمان مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند ) (P
کلید واژگان
تعامل مادر-کودکاضطراب جدایی
مدرسه هراسی
آناتومی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-06-011393-03-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ارومیهسازمان پدید آورنده
دانشگاه تبریز، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، تبریز،دانشگاه تبریز، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، تبریز،
دانشگاه تبریز،
دانشگاه تبریز،




