نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, داودfa_IR
dc.contributor.authorغریب‌زاده, رامینfa_IR
dc.contributor.authorفائیدفر, زیباfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:34:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:34:02Z
dc.date.available1399-08-21T22:34:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:34:02Z
dc.date.issued2016-06-01en_US
dc.date.issued1395-03-12fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, مسعود, فتحی, داود, غریب‌زاده, رامین, فائیدفر, زیبا. (1395). مقایسه‌ی فرسودگی تحصیلی، اهمال‌کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری. مجله مطالعات علوم پزشکی, 27(3), 248-256.fa_IR
dc.identifier.issn2717-008X
dc.identifier.urihttp://umj.umsu.ac.ir/article-1-3434-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/487416
dc.description.abstractپیش‌زمینه و هدف: ناتوانی یادگیری یکی از عواملی است که می‌تواند بر ویژگی‌های شخصیتی، عملکردی و تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر بگذارد. در این راستا پژوهش حاضر باهدف مقایسه‌ی فرسودگی تحصیلی، اهمال‌کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری انجام گرفت. مواد و روش‌ کار: روش پژوهش حاضر کاربردی از نوع علی-مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری شهر اردبیل در سال 94-1393 تشکیل دادند. 70 دانش‌آموز با و بدون ناتوانی یادگیری (35 دانش‌آموز عادی و 35 دانش‌آموز دارای ناتوانی یادگیری) به‌عنوان نمونه پژوهش، به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای (چندمرحله‌ای) انتخاب شدند. برای انجام این پژوهش از مقیاس اهمال‌کاری تحصیلی سولومون و راتبلوم (PASS)، پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه و پرسشنامه احساس تنهایی LQ)) استفاده شد. داده‌ها با استفاده از شاخص‌های توصیفی و تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) تجزیه‌وتحلیل شدند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که میانگین نمرات فرسودگی تحصیلی، اهمال‌کاری تحصیلی و احساس تنهایی به‌طور معنی‌داری در دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری بیشتر از دانش‌آموزان عادی است P<0/05)). بحث و نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاکی از تأثیرات منفی ناتوانی یادگیری بر متغیرهای اهمال‌کاری تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و احساس تنهایی دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری است.fa_IR
dc.format.extent470
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofStudies in Medical Sciencesen_US
dc.subjectفرسودگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectاهمال‌کاری تحصیلیfa_IR
dc.subjectاحساس تنهاییfa_IR
dc.subjectناتوانی‌های یادگیریfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی فرسودگی تحصیلی، اهمال‌کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی. (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیهfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue3
dc.citation.spage248
dc.citation.epage256


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد