• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات علوم پزشکی
    • دوره 27, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات علوم پزشکی
    • دوره 27, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه‌ی فرسودگی تحصیلی، اهمال‌کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, مسعودفتحی, داودغریب‌زاده, رامینفائیدفر, زیبا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    470.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي(توصیفی- تحلیلی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پیش‌زمینه و هدف: ناتوانی یادگیری یکی از عواملی است که می‌تواند بر ویژگی‌های شخصیتی، عملکردی و تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر بگذارد. در این راستا پژوهش حاضر باهدف مقایسه‌ی فرسودگی تحصیلی، اهمال‌کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری انجام گرفت. مواد و روش‌ کار: روش پژوهش حاضر کاربردی از نوع علی-مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری شهر اردبیل در سال 94-1393 تشکیل دادند. 70 دانش‌آموز با و بدون ناتوانی یادگیری (35 دانش‌آموز عادی و 35 دانش‌آموز دارای ناتوانی یادگیری) به‌عنوان نمونه پژوهش، به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای (چندمرحله‌ای) انتخاب شدند. برای انجام این پژوهش از مقیاس اهمال‌کاری تحصیلی سولومون و راتبلوم (PASS)، پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه و پرسشنامه احساس تنهایی LQ)) استفاده شد. داده‌ها با استفاده از شاخص‌های توصیفی و تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) تجزیه‌وتحلیل شدند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که میانگین نمرات فرسودگی تحصیلی، اهمال‌کاری تحصیلی و احساس تنهایی به‌طور معنی‌داری در دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری بیشتر از دانش‌آموزان عادی است P
    کلید واژگان
    فرسودگی تحصیلی
    اهمال‌کاری تحصیلی
    احساس تنهایی
    ناتوانی‌های یادگیری
    روانشناسی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-06-01
    1395-03-12
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی. (نویسنده مسئول)
    گروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی
    گروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

    شاپا
    2717-008X
    URI
    http://umj.umsu.ac.ir/article-1-3434-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/487416

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب