نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلیمانپور, حسنfa_IR
dc.contributor.authorقلیپوری, چنگیزfa_IR
dc.contributor.authorسالاری لک, شاکرfa_IR
dc.contributor.authorرئوفی, پیامfa_IR
dc.contributor.authorرجائی غفوری, روزبهfa_IR
dc.contributor.authorپورآقائی, محبوبfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانپور, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:33:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:33:49Z
dc.date.available1399-08-21T22:33:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:33:49Z
dc.date.issued2012-04-01en_US
dc.date.issued1391-01-13fa_IR
dc.identifier.citationسلیمانپور, حسن, قلیپوری, چنگیز, سالاری لک, شاکر, رئوفی, پیام, رجائی غفوری, روزبه, پورآقائی, محبوب, سلیمانپور, مریم. (1391). عوامل موثر بر رضایت‌مندی مراجعه کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) تبریز، ایران. مجله مطالعات علوم پزشکی, 23(1), 22-31.fa_IR
dc.identifier.issn2717-008X
dc.identifier.urihttp://umj.umsu.ac.ir/article-1-1239-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/487395
dc.description.abstractپیش زمینه و هدف: رضایت بیماران یکی از شاخص‌های بسیار مهم در ارزیابی کیفیت ارائه خدمات است و ارزیابی میزان رضایت‌مندی از بخش اورژانس می‌تواند نقش موثری در ارتقای کیفیت خدمات داشته باشد. مواد و روش‌ها: این مطالعه در طول یک هفته و در تمام طول مدت شیفت‌های کاری و با استفاده از پرسش‌نامه استاندارد پرسگانی انجام شد. پرسش‌نامه حاوی 30 سؤال و در چهار قسمت و بر اساس مقیاس لیکرت طراحی شده است. داده‌های به دست آمده به روش توصیفی مورد آنالیز قرار گرفت.یافته‌ها: تعداد 303 نفر وارد مطالعه گردیدند. بالاترین میزان رضایت از نحوه برخورد پزشک (6/86 درصد) و در رتبه بعدی از نحوه برخورد پرستار (85 درصد) بوده است. بیشترین میزان گزارش عدم رضایت نیز از پاکیزگی و نظافت اورژانس (4/21 درصد) و در رتبه بعدی از میزان تلاش ارائه دهنده خدمت برای دخالت دادن بیمار در تصمیم گیری برای نحوه انجام درمان (8/19 درصد) و اطلاع رسانی کافی در خصوص طریقه مصرف داروها و عوارض آن‌ها (7/19 درصد) و سپس مدت زمان انتظار در اورژانس تا اولین ویزیت (4/16 درصد) بود. متوسط مدت زمان انتظار برای انجام اولین ویزیت توسط پزشک به طور متوسط 1/14 دقیقه محاسبه گردید. همچنین 62 درصد (CI: 55/1 , 68/99) از پرسش شوندگان میزان رضایت کلی خود از مجموعه اورژانس را خیلی زیاد و زیاد گزارش نمودند.بحث و نتیجه گیری: نحوه برخورد پرسنل پرستاری، پزشک و زمان انتظار برای ویزیت به عنوان فاکتورهای کلیدی موثر در میزان رضایت مردم از اورژانس می‌باشند. به طور کلی یافته‌های مطالعه حاضر نشان می‌دهد که خدمات ارائه شده به مراجعه کنندگان اورژانس از نحوه مراقبت پزشکی، خدمات پرستاری، نحوه برخورد و رفتار پرسنل، محیط فیزیکی اورژانس و زمان انتظار تا انجام ویزیت به طور نسبی رضایت بخش بوده است. تلاش‌ها باید در جهت کاهش زمان انتظار در اورژانس و اصلاح تلقی بیمار از انتظار در اورژانس و نیز رعایت پاکیزگی متمرکز شود.  fa_IR
dc.format.extent177
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofStudies in Medical Sciencesen_US
dc.subjectرضایت‌مندیfa_IR
dc.subjectبخش اورژانسfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectآناتومیfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر رضایت‌مندی مراجعه کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) تبریز، ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentگروه طب اورژانس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، دانشکده پزشکیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه طب اورژانس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentگروه طب اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentگروه طب اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage22
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد