نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزرگر, یداللهfa_IR
dc.contributor.authorسجادی, سیده فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorمهرابی زاده هنرمند, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorارشدی, نسرینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:28:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:28:04Z
dc.date.available1399-08-21T22:28:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:28:04Z
dc.date.issued2014-06-01en_US
dc.date.issued1393-03-11fa_IR
dc.identifier.citationزرگر, یدالله, سجادی, سیده فاطمه, مهرابی زاده هنرمند, مهناز, ارشدی, نسرین. (1393). اعتباریابی مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر شیراز. مجله مطالعات علوم پزشکی, 25(4), 338-352.fa_IR
dc.identifier.issn2717-008X
dc.identifier.urihttp://umj.umsu.ac.ir/article-1-2279-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/486924
dc.description.abstractپیش‌زمینه و هدف: مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان برای سنجش ویژگی‌های شخصیتی مرزی در کودکان 9 سال و بالاتر ساخته شده است. این پرسشنامه با اقتباس از مقیاس مرزی PAI (پرسشنامه ارزیابی شخصیت) ساخته شد و ابعاد بی‌ثباتی عاطفی، مشکلات هویتی، روابط منفی و خودجرحی را می‌سنجد. پژوهش حاضر باهدف اعتباریابی مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) در نمونه غیربالینی دانش آموزان انجام شده است.مواد و روش کار: تعداد 400 دانش‌آموز (200 دختر، 200 پسر) با میانگین سنی 78/15 به روش تصادفی چندمرحله‌ای از دبیرستان‌های شهر شیراز انتخاب شدند و مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) و مقیاس شخصیت مرزی (STB) بر روی این دانش‌آموزان اجرا شد. اعتبار BPFS-C به سه روش تحلیل عامل تأییدی، اعتبار همزمان و اعتبار ملاک سنجیده شد و به‌منظور سنجش پایایی مقیاس از ضریب همبستگی، آلفای کرونباخ و تنصیف ارزیابی شد.یافته‌ها: همبستگی بین مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکانو مقیاس شخصیت مرزی در سطح 001/0>p معنی‌دار است (51/0 r =). آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 84/0 و برای خرده مقیاس‌های بی‌ثباتی عاطفی، مشکلات هویتی، روابط منفی و خود جرحی، به ترتیب برابر با 78/0، 77/0، 77/0 و 76/0 است. علاوه بر این نتایج حاصل از تحلیل عامل تأییدی (05/0 = RMSEA) گویای برازندگی نسبتاً خوب ساختار چهار عاملی مقیاس شخصیت مرزی کودکان است.بحث و نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش بیانگر این است که مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان در ایران از پایایی و روایی مطلوبی برخوردار است. fa_IR
dc.format.extent363
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofStudies in Medical Sciencesen_US
dc.subjectمقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزیfa_IR
dc.subjectپایاییfa_IR
dc.subjectاعتبارfa_IR
dc.subjectآناتومیfa_IR
dc.titleاعتباریابی مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر شیرازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، خوزستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، خوزستان، ایران باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان (واحد شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدچمران، اهواز، خوزستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی صنعتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز،fa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue4
dc.citation.spage338
dc.citation.epage352


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد