| dc.contributor.author | زرگر, یدالله | fa_IR |
| dc.contributor.author | سجادی, سیده فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهرابی زاده هنرمند, مهناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | ارشدی, نسرین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T22:28:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T22:28:04Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T22:28:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T22:28:04Z | |
| dc.date.issued | 2014-06-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زرگر, یدالله, سجادی, سیده فاطمه, مهرابی زاده هنرمند, مهناز, ارشدی, نسرین. (1393). اعتباریابی مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی در دانشآموزان دبیرستانی شهر شیراز. مجله مطالعات علوم پزشکی, 25(4), 338-352. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-008X | |
| dc.identifier.uri | http://umj.umsu.ac.ir/article-1-2279-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/486924 | |
| dc.description.abstract | پیشزمینه و هدف: مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی کودکان برای سنجش ویژگیهای شخصیتی مرزی در کودکان 9 سال و بالاتر ساخته شده است. این پرسشنامه با اقتباس از مقیاس مرزی PAI (پرسشنامه ارزیابی شخصیت) ساخته شد و ابعاد بیثباتی عاطفی، مشکلات هویتی، روابط منفی و خودجرحی را میسنجد. پژوهش حاضر باهدف اعتباریابی مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) در نمونه غیربالینی دانش آموزان انجام شده است.مواد و روش کار: تعداد 400 دانشآموز (200 دختر، 200 پسر) با میانگین سنی 78/15 به روش تصادفی چندمرحلهای از دبیرستانهای شهر شیراز انتخاب شدند و مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) و مقیاس شخصیت مرزی (STB) بر روی این دانشآموزان اجرا شد. اعتبار BPFS-C به سه روش تحلیل عامل تأییدی، اعتبار همزمان و اعتبار ملاک سنجیده شد و بهمنظور سنجش پایایی مقیاس از ضریب همبستگی، آلفای کرونباخ و تنصیف ارزیابی شد.یافتهها: همبستگی بین مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی کودکانو مقیاس شخصیت مرزی در سطح 001/0>p معنیدار است (51/0 r =). آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 84/0 و برای خرده مقیاسهای بیثباتی عاطفی، مشکلات هویتی، روابط منفی و خود جرحی، به ترتیب برابر با 78/0، 77/0، 77/0 و 76/0 است. علاوه بر این نتایج حاصل از تحلیل عامل تأییدی (05/0 = RMSEA) گویای برازندگی نسبتاً خوب ساختار چهار عاملی مقیاس شخصیت مرزی کودکان است.بحث و نتیجهگیری: نتایج پژوهش بیانگر این است که مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی کودکان در ایران از پایایی و روایی مطلوبی برخوردار است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 363 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ارومیه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Studies in Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی | fa_IR |
| dc.subject | پایایی | fa_IR |
| dc.subject | اعتبار | fa_IR |
| dc.subject | آناتومی | fa_IR |
| dc.title | اعتباریابی مقیاس ویژگیهای شخصیت مرزی در دانشآموزان دبیرستانی شهر شیراز | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي(توصیفی- تحلیلی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، خوزستان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، خوزستان، ایران باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان (واحد شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدچمران، اهواز، خوزستان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی صنعتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، | fa_IR |
| dc.citation.volume | 25 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 338 | |
| dc.citation.epage | 352 | |