نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفاری, مظفرfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:50:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:50:51Z
dc.date.available1399-08-21T21:50:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:50:51Z
dc.date.issued2014-01-01en_US
dc.date.issued1392-10-11fa_IR
dc.identifier.citation(2014). scientific magazine yafte, 15(4), 61-72.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-1452-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483819
dc.description.abstractمقدمه: تنظیم شناختی هیجان نقش برجسته ای در کنترل اختلالات روانی دارد. هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه سبکهای تنظیم شناختی هیجان با صفات مرزی و رفتارهای تکانشی دانشجویان بود. مواد و روش‌ها: نمونه آماری این تحقیق شامل 200 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور بودند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های صفات مرزی، رفتارهای تکانشی بارت و تنظیم شناختی هیجان استفاده شد. سپس داده‌ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفتند. بحث و نتیجه‌گیری: آموزش راهبردهای مؤثر تنظیم شناختی هیجان بهتر است به عنوان بخشی از مداخله در درمان رفتارهای تکانشی و اختلال شخصیت مرزی مورد نظر قرار گرفته شود. یافته‌ها: بین متغیر اختلال شخصیت مرزی با سبک‌های سرزنش خود، نشخوار فکری، فاجعه‌آمیز بودن، سرزنش دیگران تنظیم شناختی هیجان رابطه مثبت، ولی با سبک‌های پذیرش و ارزیابی مجدد مثبت رابطه منفی وجود داشت (5 0/0 >P). بین متغیر تکانشگری با سبک‌های سرزنش خود، نشخوار فکری، فاجعه آمیز بودن، سرزنش دیگران تنظیم شناختی هیجان رابطه مثبت، ولی با سبک‌های پذیرش و ارزیابی مجدد مثبت ارتباط منفی وجود داشت (5 0/0 > P). نتایج ضریب همبستگی چند متغیری به روش Enter نشان داد که سبکهای تنظیم شناختی هیجان در تبیین متغیر اختلال شخصیت مرزی (646/0 ) و تکانشگری (645/0 ) سهم دارند.fa_IR
dc.format.extent440
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectتنظیم شناختی هیجانfa_IR
dc.subjectتکانشگریfa_IR
dc.subjectاختلال شخصیت مرزی.fa_IR
dc.titleبررسی ارتباط سبک‏های تنظیم شناختی هیجان با تکانشگری و اختلال شخصیت مرزی در دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage61
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد