نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیم زاده, فرزادfa_IR
dc.contributor.authorناصریان, جوادfa_IR
dc.contributor.authorقربانی, مهرزادfa_IR
dc.contributor.authorالماسی, افشینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:48:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:48:24Z
dc.date.available1399-08-21T21:48:24Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:48:24Z
dc.date.issued2016-05-01en_US
dc.date.issued1395-02-12fa_IR
dc.identifier.citation(2016). scientific magazine yafte, 18(1), 28-41.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-2212-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483625
dc.description.abstractمقدمه: شناسایی نقاط ضعف پژوهش اولین گام برای سامان بخشیدن به پژوهش در جامعه است. چون عمده فعالیت‌های پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد در این پژوهش سعی شده تا ارتباط موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با عملکرد پژوهشی ایشان بررسی گردد. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان به روش سرشماری انجام گردید. یک پرسشنامه محقق ساخته برای ارزیابی متغیرهای جمعیت شناختی و آگاهی و نگرش اعضای هیأت علمی نسبت به موانع موجود در مراحل مختلف پژوهش تدوین و به صورت خود ایفا تکمیل شد و ارتباط آن با نمرات ارزشیابی سالیانه اساتید در معیار پژوهشی با استفاده از آزمون مجذور کای، من-ویتنی و کروسکال-والیس بررسی گردید. یافته ها:  متغیرهای دانشکده محل خدمت، کمیت تدریس، انگیزه پژوهشی اولیه، آگاهی نسبت به متغیرهای اصول روش تحقیق، اصول جستجو در بانک‌های اطلاعاتی پزشکی، اصول پروپوزال نویسی و اصول مقاله نویسی و نیز نگرش نسبت به متغیرهای اولویت‌های پژوهشی مصوب، نگارش پروپوزال، کیفیت مشاوره پژوهشی، فرآیند تصویب طرح‌ها در شوراهای پژوهشی، تسهیلات پژوهشی، نگارش مقاله، فرآیند داوری مقالات داخلی، ارائه مقاله در همایش‌ها و مشارکت در پایان نامه‌ها در ارتباط معنادار با عملکرد پژوهشی افراد بودند (005/0P<). بحث و نتیجه گیری: به نظر می‌رسد با اعطای امتیازات ویژه به جمعیت‌های خاص نظیر اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی، افراد دارای کمیت تدریس بالا و افراد دارای آگاهی و نگرش نامطلوب بتوان انگیزه ایشان جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی را تقویت کرد.fa_IR
dc.format.extent266
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectموانع پژوهشfa_IR
dc.subjectاعضای هیأت علمیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.subjectعملکرد پژوهشیfa_IR
dc.titleبررسی موانع پژوهش از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ارتباط آن با عملکرد پژوهشی ایشانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentواحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، شهر ریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue1
dc.citation.spage28
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد