بررسی موانع پژوهش از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ارتباط آن با عملکرد پژوهشی ایشان
(ندگان)پدیدآور
ابراهیم زاده, فرزادناصریان, جوادقربانی, مهرزادالماسی, افشیننوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: شناسایی نقاط ضعف پژوهش اولین گام برای سامان بخشیدن به پژوهش در جامعه است. چون عمده فعالیتهای پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاهها صورت میگیرد در این پژوهش سعی شده تا ارتباط موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با عملکرد پژوهشی ایشان بررسی گردد.
مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان به روش سرشماری انجام گردید. یک پرسشنامه محقق ساخته برای ارزیابی متغیرهای جمعیت شناختی و آگاهی و نگرش اعضای هیأت علمی نسبت به موانع موجود در مراحل مختلف پژوهش تدوین و به صورت خود ایفا تکمیل شد و ارتباط آن با نمرات ارزشیابی سالیانه اساتید در معیار پژوهشی با استفاده از آزمون مجذور کای، من-ویتنی و کروسکال-والیس بررسی گردید.
یافته ها: متغیرهای دانشکده محل خدمت، کمیت تدریس، انگیزه پژوهشی اولیه، آگاهی نسبت به متغیرهای اصول روش تحقیق، اصول جستجو در بانکهای اطلاعاتی پزشکی، اصول پروپوزال نویسی و اصول مقاله نویسی و نیز نگرش نسبت به متغیرهای اولویتهای پژوهشی مصوب، نگارش پروپوزال، کیفیت مشاوره پژوهشی، فرآیند تصویب طرحها در شوراهای پژوهشی، تسهیلات پژوهشی، نگارش مقاله، فرآیند داوری مقالات داخلی، ارائه مقاله در همایشها و مشارکت در پایان نامهها در ارتباط معنادار با عملکرد پژوهشی افراد بودند (005/0P
کلید واژگان
موانع پژوهشاعضای هیأت علمی
دانشگاه علوم پزشکی لرستان
عملکرد پژوهشی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-05-011395-02-12
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تربیت مدرسواحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، شهر ری
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه




