| dc.contributor.author | دارایی, مهری | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T21:44:34Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T21:44:34Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T21:44:34Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T21:44:34Z | |
| dc.date.issued | 2018-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2018). scientific magazine yafte, 19(5), 117-126. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1563-0773 | |
| dc.identifier.uri | http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2446-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483329 | |
| dc.description.abstract | table align=center border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 dir=rtl style=width:591px;border-collapse:collapse; width=591
tbody
tr style=page-break-inside:avoid;height:21px;
td style=width: 591px; padding: 0cm 5.4pt; height: 21px; vertical-align: top; text-align: justify;strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;مقدمه: /span/span/strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;عملکرد تحصیلی در هر جامعه نشان دهنده موفقیت نظام آموزشی در زمینه هدفیابی و توجه به رفع نیازهای فردی است. بنابراین نظام آموزشی را زمانی میتوان کارآمد دانست که عملکرد تحصیلی فراگیران آن در دورههای مختلف دارای بیشترین و بالاترین رقم باشد./span/spanspan style=color:red;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;/span/span/span/td
/tr
tr style=page-break-inside:avoid;height:21px;
td style=width: 591px; padding: 0cm 5.4pt; height: 21px; vertical-align: top; text-align: justify;strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;مواد و روش shy;ها: /span/span/strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان فنی-مهندسی و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرمآباد مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 95-1394 به تعداد 7761 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 351 نفر برآورد شد و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (1967)، پرسشنامه افسردگی بک (1996) و معدل دانشجویان در سال تحصیلی 95-1394 بود. جهت تحلیل دادهshy;ها از شاخصهای فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار و آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام استفاده شد./span/spanspan dir=LTR/span/td
/tr
tr style=page-break-inside:avoid;height:88px;
td style=width: 591px; padding: 0cm 5.4pt; height: 88px; vertical-align: top; text-align: justify;strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;یافته shy;ها: /span/span/strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;نتایج نشان داد بین افسردگی با عملکرد تحصیلی دانشجویان مورد مطالعه، رابطه منفی و معناداری وجود دارد و بین عزت نفس و ابعاد آن (عزت نفس عمومی، عزت نفس خانوادگی، عزت نفس اجتماعی و عزت نفس تحصیلی) و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بر اساس نتایج تحلیل رگرسیون، عزت نفس تحصیلی، عزت نفس خانوادگی و افسردگی 08/0 از واریانس نمرات عملکرد تحصیلی دانشجویان شرکت کننده در پژوهش را تبیین میکنند./span/span/td
/tr
tr style=page-break-inside:avoid;height:33px;
td style=width: 591px; padding: 0cm 5.4pt; height: 33px; vertical-align: top; text-align: justify;strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;بحث و نتیجهshy; گیری: /span/span/strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;با توجه به نتایج مطالعه حاضر مشاهده شد که میان افسردگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان، رابطه منفی و معنادار و نیز میان عزت نفس و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد./span/span/td
/tr
/tbody
/table
div style=text-align: justify;div style=clear:both;/div/div
p dir=RTLdiv style=clear:both;/div/p
p dir=RTL style=margin-right:-2.3pt;/p | fa_IR |
| dc.format.extent | 267 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | scientific magazine yafte | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی پژوهشی یافته | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | افسردگی | fa_IR |
| dc.subject | عزت نفس | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه بین افسردگی و عزت نفس با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
واحد خرمآباد | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرمآباد، خرمآباد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 19 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 117 | |
| dc.citation.epage | 126 | |