نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفروغی پور, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorگودرزی, کورشfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:44:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:44:27Z
dc.date.available1399-08-21T21:44:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:44:27Z
dc.date.issued2018-02-01en_US
dc.date.issued1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citation(2018). scientific magazine yafte, 19(5), 27-33.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-2316-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483320
dc.description.abstractp dir=RTL style=text-align: justify;strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;مقدمه:/span/span/span/strong span style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;اختلالات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل به‌طور عمده از درمان دارویی استفاده می‌شود، لیکن این تحقیق به دنبال جایگزین غیر دارویی از طریق بازی‌های پرورشی است./span/span/span/spanbr strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;مواد و روش‌ها:/span/span/span/strong span style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;از طریق روش پژوهش تصادفی کارآزمایی کنترل شده با استفاده از طرح گروه کنترل نابرابر و پیش آزمون-پس آزمون اقدام به گردآوری اطلاعات گردید. نمونه آماری شامل 46 دختر 6 ساله بود. آزمودنی‌ها از میان یک مهدکودک دخترانه شهر بروجرد انتخاب و از طریق ایجاد توالی تصادفی (24 نفر گروه تجربی و 22 نفر گروه کنترل) در دو گروه جایگزین شدند. ابزار تحقیق فرم مشاهده (/span/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:8.0pt;PKBS/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;) برای سنجش اختلالات رفتاری است. داده‌های حاصل از طریق آزمون تی مستقل و وابسته تحلیل شد./span/span/span/spanbr strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;یافتهshy; ها:/span/span/span/strong span style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;نتایج نشان داد بین میانگین پیش آزمون و پس آزمون مشکلات رفتاری درونی (001/0ge;/span/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:8.0pt;P/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;) و بیرونی (001/0ge;/span/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:8.0pt;P/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;) دختران پیش‌دبستانی گروه تجربی تفاوت معنی‌داری وجود دارد. نتایج آزمون تی مستقل نشان می‌دهد که بین پس آزمون مشکلات رفتاری درونی (05/0/span/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:8.0pt;P/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;) گروه تجربی و کنترل و بیرونی آنها (01/0/span/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:8.0pt;P/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;) تفاوت معنی‌داری به نفع گروه تجربی وجود دارد. بین میانگین پیش آزمون و پس آزمون مشکلات رفتاری درونی (69/0/span/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:8.0pt;P=/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;) و بیرونی (23/0/span/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:8.0pt;P=/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;) گروه کنترل تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد./span/span/span/spanbr strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;بحث و نتیجهnbsp;/span/span/spanspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-size:10.0pt;shy;/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;گیری:/span/span/span /strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=color:black;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:10.0pt;بازی‌های پرورشی تأثیر معنی‌داری بر بهبود اختلالات رفتاری دختران پیش‌دبستانی دارد. لذا مناسب است در مراکز مربوط برای کودکانی که اختلالات رفتاری دارند، بازی‌های پرورشی به عنوان یک برنامه درمانی غیر دارویی اعمال گردد./span/span/span/spanbr nbsp;/pfa_IR
dc.format.extent254
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectاختلالات رفتاریfa_IR
dc.subjectبازی‌های پرورشیfa_IR
dc.subjectدخترfa_IR
dc.subjectپیش‌دبستانیfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleتأثیر بازی‌های پرورشی بر اختلالات رفتاری درونی و بیرونی دختران پیش‌دبستانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue5
dc.citation.spage27
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد