| dc.contributor.author | عموزاده, فرشته | fa_IR |
| dc.contributor.author | شتاب بوشهری, ناهید | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهدی پور, عبدالرحمن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T21:44:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T21:44:10Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T21:44:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T21:44:10Z | |
| dc.date.issued | 2013-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2013). scientific magazine yafte, 15(1), 83-91. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1563-0773 | |
| dc.identifier.uri | http://yafte.lums.ac.ir/article-1-1192-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483302 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: کودکان بیش فعال/نقص توجه دارای عملکرد حرکتی پایینتر از کودکان عادی هستند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازیهای دبستانی بر رشد مهارتهای جابهجایی دانشآموزان پسر مبتلا به اختلال بیشفعال/نقص توجه پایه اول تا سوم ابتدایی شهرستان خرمآباد است.
بحث و نتیجهگیری: لذا با توجه به یافتههای این پژوهش مبنی بر اینکه بازیهای دبستانی منجر به بهبود مهارتهای جابهجایی دانشآموزان بیشفعال شده است پیشنهاد میشود این بازیها در برنامه ی تربیت بدنی مدارس ابتدایی گنجانده شوند.
یافتهها: یافتهها حاکی از آن است که دادهها نرمال بوده و بازیهای دبستانی باعث بهبود مهارتهای جابهجایی دانشآموزان بیشفعال/نقصتوجه گروه آزمایش شده است همچنین گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در مهارتهای جابهجایی دارای برتری میباشد.
مواد و روشها: بدین منظور از بین40 دانشآموز مبتلا به اختلال بیش فعالی تعداد 20 دانش آموز پسر انتخاب شده و براساس سن و نتایج پیش آزمون(سن 64/0=P، جابهجایی85/0=P) که به وسیلهی آزمون رشد حرکتی اولریخ انجام شد به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. سپس گروه آزمایش به مدت 18 جلسه و هر جلسه 45 دقیقه تحت تاثیر بازیهای دبستانی قرار گرفت. در پایان مهارتهای جابهجایی توسط ابزار اولریخ ارزیابی شد. که برای بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کلموگراف اسمیرنوف و برای تحلیل دادهها از آزمونT همبسته و برای مقایسه دادهها در پیشآزمون و پسآزمون از آزمون T مستقل استفاده گردید، سطح معناداری در این تحقیق 05/0 P< می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 191 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | scientific magazine yafte | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی پژوهشی یافته | fa_IR |
| dc.subject | بازیهای دبستانی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت جابهجایی | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان پسر بیشفعال/نقصتوجه. | fa_IR |
| dc.title | تاثیر بازیهای دبستانی بر رشد مهارت جابهجایی دانشآموزان پسر مبتلا به اختلال بیشفعال/ نقص توجه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده تربیت بدنی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 83 | |
| dc.citation.epage | 91 | |