نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعموزاده, فرشتهfa_IR
dc.contributor.authorشتاب بوشهری, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorمهدی پور, عبدالرحمنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:44:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:44:10Z
dc.date.available1399-08-21T21:44:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:44:10Z
dc.date.issued2013-05-01en_US
dc.date.issued1392-02-11fa_IR
dc.identifier.citation(2013). scientific magazine yafte, 15(1), 83-91.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-1192-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483302
dc.description.abstractمقدمه: کودکان بیش فعال/نقص توجه دارای عملکرد حرکتی پایین‌تر از کودکان عادی هستند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازی‌های دبستانی بر رشد مهارت‌های جابه‌جایی دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال بیش‌فعال/نقص‌ توجه پایه اول تا سوم ابتدایی شهرستان خرم‌آباد است. بحث و نتیجه‌گیری: لذا با توجه به یافته‌های این پژوهش مبنی بر اینکه بازی‌های دبستانی منجر به بهبود مهارت‌های جابه‌جایی دانش‌آموزان بیش‌فعال شده است پیشنهاد می‌شود این بازی‌ها در برنامه ی تربیت بدنی مدارس ابتدایی گنجانده شوند. یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از آن است که داده‌ها نرمال بوده و بازی‌های دبستانی باعث بهبود مهارت‌های جابه‌جایی دانش‌آموزان بیش‌فعال/نقص‌توجه گروه آزمایش شده است همچنین گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در مهارت‌های جابه‌جایی دارای برتری می‌باشد. مواد و روش‌ها: بدین منظور از بین40 دانش‌آموز مبتلا به اختلال بیش فعالی تعداد 20 دانش آموز پسر انتخاب شده و براساس سن و نتایج پیش آزمون(سن 64/0=P، جابه‌جایی85/0=P) که به وسیله‌ی آزمون رشد حرکتی اولریخ انجام شد به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. سپس گروه آزمایش به مدت 18 جلسه و هر جلسه 45 دقیقه تحت تاثیر بازی‌های دبستانی قرار گرفت. در پایان مهارت‌های جابه‌جایی توسط ابزار اولریخ ارزیابی شد. که برای بررسی نرمال بودن داده‌ها از آزمون کلموگراف اسمیرنوف و برای تحلیل داده‌ها از آزمونT همبسته و برای مقایسه‌ داده‌ها در پیش‌آزمون و پس‌آزمون از آزمون T مستقل استفاده گردید، سطح معناداری در این تحقیق 05/0 P< می باشد.fa_IR
dc.format.extent191
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectبازی‌های دبستانیfa_IR
dc.subjectمهارت جابه‌جاییfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان پسر بیش‌فعال/نقص‌توجه.fa_IR
dc.titleتاثیر بازی‌های دبستانی بر رشد مهارت جابه‌جایی دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال بیش‌فعال/ نقص توجهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده تربیت بدنیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage83
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد