• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • scientific magazine yafte
    • Volume 15, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • scientific magazine yafte
    • Volume 15, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر بازی‌های دبستانی بر رشد مهارت جابه‌جایی دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال بیش‌فعال/ نقص توجه

    (ندگان)پدیدآور
    عموزاده, فرشتهشتاب بوشهری, ناهیدمهدی پور, عبدالرحمن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    191.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: کودکان بیش فعال/نقص توجه دارای عملکرد حرکتی پایین‌تر از کودکان عادی هستند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازی‌های دبستانی بر رشد مهارت‌های جابه‌جایی دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال بیش‌فعال/نقص‌ توجه پایه اول تا سوم ابتدایی شهرستان خرم‌آباد است. بحث و نتیجه‌گیری: لذا با توجه به یافته‌های این پژوهش مبنی بر اینکه بازی‌های دبستانی منجر به بهبود مهارت‌های جابه‌جایی دانش‌آموزان بیش‌فعال شده است پیشنهاد می‌شود این بازی‌ها در برنامه ی تربیت بدنی مدارس ابتدایی گنجانده شوند. یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از آن است که داده‌ها نرمال بوده و بازی‌های دبستانی باعث بهبود مهارت‌های جابه‌جایی دانش‌آموزان بیش‌فعال/نقص‌توجه گروه آزمایش شده است همچنین گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در مهارت‌های جابه‌جایی دارای برتری می‌باشد. مواد و روش‌ها: بدین منظور از بین40 دانش‌آموز مبتلا به اختلال بیش فعالی تعداد 20 دانش آموز پسر انتخاب شده و براساس سن و نتایج پیش آزمون(سن 64/0=P، جابه‌جایی85/0=P) که به وسیله‌ی آزمون رشد حرکتی اولریخ انجام شد به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. سپس گروه آزمایش به مدت 18 جلسه و هر جلسه 45 دقیقه تحت تاثیر بازی‌های دبستانی قرار گرفت. در پایان مهارت‌های جابه‌جایی توسط ابزار اولریخ ارزیابی شد. که برای بررسی نرمال بودن داده‌ها از آزمون کلموگراف اسمیرنوف و برای تحلیل داده‌ها از آزمونT همبسته و برای مقایسه‌ داده‌ها در پیش‌آزمون و پس‌آزمون از آزمون T مستقل استفاده گردید، سطح معناداری در این تحقیق 05/0 P
    کلید واژگان
    بازی‌های دبستانی
    مهارت جابه‌جایی
    دانش‌آموزان پسر بیش‌فعال/نقص‌توجه.

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-05-01
    1392-02-11
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده تربیت بدنی
    دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.
    دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.

    شاپا
    1563-0773
    URI
    http://yafte.lums.ac.ir/article-1-1192-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483302

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب