نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناصری نیا, سجادfa_IR
dc.contributor.authorسهرابی فرد, محمدمهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:43:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:43:26Z
dc.date.available1399-08-21T21:43:26Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:43:26Z
dc.date.issued2019-11-01en_US
dc.date.issued1398-08-10fa_IR
dc.identifier.citation(2019). scientific magazine yafte, 21(3), 105-118.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-2859-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483242
dc.description.abstractمقدمه: اختلال نقص توجه-بیش فعالی یک اختلال عصبی-رشدی می باشد که با سه ویژگی اصلی یعنی نارسایی توجه، بیش­ فعالی و تکانشگری همراه است. هدف از انجام این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای خودمهارگری در بهبود شفقت خود و نظم­جویی هیجان در بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی شهر خرم آباد بود. مواد و روش ­ها: روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون_ پس آزمون_ پیگیری با گروه کنترل می­باشد. نمونه مورد نظر شامل 30 مرد مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالی شهر خرم آباد بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایشی برنامه راهبردهای خودمهارگری را به مدت ده جلسه گروهی دریافت کردند. در حالی که گروه کنترل تا پایان پژوهش هیچ­گونه مداخله­ ای دریافت نکرد. برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس درجه بندی نقص توجه_ بیش فعالی بزرگسالان (BAARS-IV)، مقیاس شفقت خود (SCS) و مقیاس نظم ­جویی هیجان (ERS) و برای تحلیل از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد.  یافته ­ها: نتایج نشان داد تفاوت معنی داری از نظر شفقت خود و نظم­جویی هیجان بین افراد گروه آزمایشی و گروه کنترل در پس آزمون و پیگیری وجود دارد. بحث و نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج تحقیق می­توان گفت آموزش راهبردهای خودمهارگری تلویحات کاربردی مفیدی در درمان و پیشگیری از اختلال نقص توجه_ بیش فعالی بزرگسالان ارائه می­ دهد.fa_IR
dc.format.extent331
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectراهبردهای خودمهارگریfa_IR
dc.subjectشفقت خودfa_IR
dc.subjectنظم جویی هیجانfa_IR
dc.subjectنقص توجه_ بیش فعالی بزرگسالانfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش راهبردهای خودمهارگری بر شفقت خود و نظم‌جویی هیجان بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه_ بیش فعالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزی، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue3
dc.citation.spage105
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد