| dc.contributor.author | زارع زاده مهریزی, محمدامین | fa_IR |
| dc.contributor.author | طاهرزاده فرد, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | لیاقت, غلامحسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی, حامد | fa_IR |
| dc.contributor.author | عنانی, یاور | fa_IR |
| dc.contributor.author | خدادای, امین | fa_IR |
| dc.contributor.author | آسمانی, سیده سمانه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:07:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:07:51Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:07:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:07:51Z | |
| dc.date.issued | 2020-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-10-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زارع زاده مهریزی, محمدامین, طاهرزاده فرد, علیرضا, لیاقت, غلامحسین, احمدی, حامد, عنانی, یاور, خدادای, امین, آسمانی, سیده سمانه. (1399). بررسی تجربی استحکام بین لایه ای در چند لایه فلزی – الیافی اصلاح شده با الاستومر در ضربات سرعت بالا و پایین و بارگذاری خمشی شبه استاتیکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(10), 181-190. doi: 10.22060/mej.2019.16385.6358 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16385.6358 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3602.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480677 | |
| dc.description.abstract | با توجه به نیاز روز افزون به سازه های مقاوم در برابر بار های ضربه ای، لمینیت های هیبریدی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. همچنین به منظور رسیدن به مقاومت مناسب، سفتی بالا و ظرفیت جذب انرژی بالا، چسبندگی بین لایه های مختلف این نوع سازه ها اهمیت فراوانی دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی استحکام بین لایه ای در فصل مشترک لایه ی آلومینیوم،لایهی کامپوزیت شیشه اپوکسی و لایه ی لاستیک طبیعی تحت بارگذاری های ضربه ای سرعت پایین، ضربه با سرعت بالا و شبه استاتیک است. سازه ای که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است شامل چهار لایه با جنس های مختلف میباشد که عبارت اند از : دو لایه ی آلومینیوم به عنوان لایه های خارجی و کامپوزیت با شش لایهی شیشه/اپوکسی و یک لاستیک طبیعی بین دولایه ی آلومینیوم. برای رسیدن به بهترین چسبندگی و کمترین جدایش بین لایه ای در اثر بارگذاری های مختلف، سه نوع چسب مختلف شامل کموزیل ۲۲۲، بایلا S2 و سیانوآکریلات در فرآیند ساخت استفاده شدند. آزمایش ضربه ی باسرعت بالا با پرتابه ی سر کروی و کالیبر ۱۰ میلیمتر توسط دستگاه تفنگ گازی انجام شد. آزمایش ضربه سرعت پایین با نفوذکننده ی ۱۰ میلیمتری با دماغه کروی شکل توسط دستگاه سقوط وزنه انجام گرفت. در نهایت آزمایش شبه استاتیک خمش سه نقطه توسط دستگاه کشش- فشار یونیورسال روی نمونه های استاندارد صورت پذیرفت.با در نظر گرفتن نحوه و مود خرابی نمونه ها بهترین چسب بر پایه مطالعه پارامترهای آسیب معرفی شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1446 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16385.6358 | |
| dc.subject | لمینیت | fa_IR |
| dc.subject | جدایش بین لایه ای | fa_IR |
| dc.subject | لاستیک | fa_IR |
| dc.subject | ضربات سرعت بالا و سرعت پایین | fa_IR |
| dc.subject | خمش شبه استاتیک | fa_IR |
| dc.subject | سازه های هوشمند و مرکب | fa_IR |
| dc.subject | مسائل برخورد و نفوذ | fa_IR |
| dc.title | بررسی تجربی استحکام بین لایه ای در چند لایه فلزی – الیافی اصلاح شده با الاستومر در ضربات سرعت بالا و پایین و بارگذاری خمشی شبه استاتیکی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | طراحی کاربردی،دانشکده مکانیک،دانشگاه تربیت مدرس،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، ایران، تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشگر پسا دکترا، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | طراحی کاربردی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 181 | |
| dc.citation.epage | 190 | |