نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع زاده مهریزی, محمدامینfa_IR
dc.contributor.authorطاهرزاده فرد, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorلیاقت, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, حامدfa_IR
dc.contributor.authorعنانی, یاورfa_IR
dc.contributor.authorخدادای, امینfa_IR
dc.contributor.authorآسمانی, سیده سمانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:07:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:07:51Z
dc.date.available1399-08-20T22:07:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:07:51Z
dc.date.issued2020-12-21en_US
dc.date.issued1399-10-01fa_IR
dc.identifier.citationزارع زاده مهریزی, محمدامین, طاهرزاده فرد, علیرضا, لیاقت, غلامحسین, احمدی, حامد, عنانی, یاور, خدادای, امین, آسمانی, سیده سمانه. (1399). بررسی تجربی استحکام بین لایه ای در چند لایه فلزی – الیافی اصلاح شده با الاستومر در ضربات سرعت بالا و پایین و بارگذاری خمشی شبه استاتیکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(10), 181-190. doi: 10.22060/mej.2019.16385.6358fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16385.6358
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3602.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480677
dc.description.abstractبا توجه به نیاز روز افزون به سازه های مقاوم در برابر بار های ضربه ای، لمینیت های هیبریدی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. همچنین به منظور رسیدن به مقاومت مناسب، سفتی بالا و ظرفیت جذب انرژی بالا، چسبندگی بین لایه های مختلف این نوع سازه ها اهمیت فراوانی دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی استحکام بین لایه ای در فصل مشترک لایه ی آلومینیوم،لایه‌ی کامپوزیت شیشه اپوکسی و لایه ی لاستیک طبیعی تحت بارگذاری های ضربه ای سرعت پایین، ضربه با سرعت بالا و شبه استاتیک است. سازه ای که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است شامل چهار لایه با جنس های مختلف می‌باشد که عبارت اند‌ از : دو لایه ی آلومینیوم به عنوان لایه های خارجی و کامپوزیت با شش لایه‌ی شیشه/اپوکسی و یک لاستیک طبیعی بین دولایه ی آلومینیوم. برای رسیدن به بهترین چسبندگی و کمترین جدایش بین لایه ای در اثر بارگذاری های مختلف، سه نوع چسب مختلف شامل کموزیل ۲۲۲، بایلا S2 و سیانوآکریلات در فرآیند ساخت استفاده شدند. آزمایش ضربه ی باسرعت بالا با پرتابه ی سر کروی و کالیبر ۱۰ میلیمتر توسط دستگاه تفنگ گازی انجام شد. آزمایش ضربه سرعت پایین با نفوذکننده ی ۱۰ میلیمتری با دماغه کروی شکل توسط دستگاه سقوط وزنه انجام گرفت. در نهایت آزمایش شبه استاتیک خمش سه نقطه توسط دستگاه کشش- فشار یونیورسال روی نمونه های استاندارد صورت پذیرفت.با در نظر گرفتن نحوه و مود خرابی نمونه ها بهترین چسب بر پایه مطالعه پارامترهای آسیب معرفی شده است.fa_IR
dc.format.extent1446
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16385.6358
dc.subjectلمینیتfa_IR
dc.subjectجدایش بین لایه ایfa_IR
dc.subjectلاستیکfa_IR
dc.subjectضربات سرعت بالا و سرعت پایینfa_IR
dc.subjectخمش شبه استاتیکfa_IR
dc.subjectسازه های هوشمند و مرکبfa_IR
dc.subjectمسائل برخورد و نفوذfa_IR
dc.titleبررسی تجربی استحکام بین لایه ای در چند لایه فلزی – الیافی اصلاح شده با الاستومر در ضربات سرعت بالا و پایین و بارگذاری خمشی شبه استاتیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentطراحی کاربردی،دانشکده مکانیک،دانشگاه تربیت مدرس،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentطراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentطراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentطراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر پسا دکترا، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentطراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentطراحی کاربردی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue10
dc.citation.spage181
dc.citation.epage190


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد