• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 52, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 52, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تجربی استحکام بین لایه ای در چند لایه فلزی – الیافی اصلاح شده با الاستومر در ضربات سرعت بالا و پایین و بارگذاری خمشی شبه استاتیکی

    (ندگان)پدیدآور
    زارع زاده مهریزی, محمدامینطاهرزاده فرد, علیرضالیاقت, غلامحسیناحمدی, حامدعنانی, یاورخدادای, امینآسمانی, سیده سمانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.413 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به نیاز روز افزون به سازه های مقاوم در برابر بار های ضربه ای، لمینیت های هیبریدی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. همچنین به منظور رسیدن به مقاومت مناسب، سفتی بالا و ظرفیت جذب انرژی بالا، چسبندگی بین لایه های مختلف این نوع سازه ها اهمیت فراوانی دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی استحکام بین لایه ای در فصل مشترک لایه ی آلومینیوم،لایه‌ی کامپوزیت شیشه اپوکسی و لایه ی لاستیک طبیعی تحت بارگذاری های ضربه ای سرعت پایین، ضربه با سرعت بالا و شبه استاتیک است. سازه ای که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است شامل چهار لایه با جنس های مختلف می‌باشد که عبارت اند‌ از : دو لایه ی آلومینیوم به عنوان لایه های خارجی و کامپوزیت با شش لایه‌ی شیشه/اپوکسی و یک لاستیک طبیعی بین دولایه ی آلومینیوم. برای رسیدن به بهترین چسبندگی و کمترین جدایش بین لایه ای در اثر بارگذاری های مختلف، سه نوع چسب مختلف شامل کموزیل ۲۲۲، بایلا S2 و سیانوآکریلات در فرآیند ساخت استفاده شدند. آزمایش ضربه ی باسرعت بالا با پرتابه ی سر کروی و کالیبر ۱۰ میلیمتر توسط دستگاه تفنگ گازی انجام شد. آزمایش ضربه سرعت پایین با نفوذکننده ی ۱۰ میلیمتری با دماغه کروی شکل توسط دستگاه سقوط وزنه انجام گرفت. در نهایت آزمایش شبه استاتیک خمش سه نقطه توسط دستگاه کشش- فشار یونیورسال روی نمونه های استاندارد صورت پذیرفت.با در نظر گرفتن نحوه و مود خرابی نمونه ها بهترین چسب بر پایه مطالعه پارامترهای آسیب معرفی شده است.
    کلید واژگان
    لمینیت
    جدایش بین لایه ای
    لاستیک
    ضربات سرعت بالا و سرعت پایین
    خمش شبه استاتیک
    سازه های هوشمند و مرکب
    مسائل برخورد و نفوذ

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2020-12-21
    1399-10-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    طراحی کاربردی،دانشکده مکانیک،دانشگاه تربیت مدرس،تهران،ایران
    طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، ایران، تهران
    طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    پژوهشگر پسا دکترا، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    طراحی کاربردی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16385.6358
    https://mej.aut.ac.ir/article_3602.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480677

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب