نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرابی, علیfa_IR
dc.contributor.authorداوری, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:07:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:07:17Z
dc.date.available1399-08-20T22:07:16Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:07:17Z
dc.date.issued2021-01-20en_US
dc.date.issued1399-11-01fa_IR
dc.identifier.citationمهرابی, علی, داوری, علیرضا. (1399). بررسی تجربی میدان جریان القائی درون ریز و فرو وزش در زیر ملخ‌های کوچک پشت سرهم. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(11), 71-80. doi: 10.22060/mej.2019.16497.6374fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16497.6374
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3606.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480646
dc.description.abstractدر این مطالعه از یک دستگاه آزمایشگاهی چند منظوره ساخته شده به همراه یک بدنه مدل با ملخ‌های پشت سرهم برای انجام تعدادی از آزمایش ها به منظور درک دقیق رفتار جریان درون‌ریز و فرو‌وزش این ملخ‌ها استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که برای یک ملخ تنها، جریان درون‌ریز در نواحی به غیر از نوک و سه پنجم میانی طول ملخ، نزولی است. با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش‌ها، یک الگوی تقریبی از جریان درون‌ریز و فرو‌وزش ملخ مورد آزمایش ارائه شد. نتایج نشان دادند که در پیکره‌بندی ملخ‌های پشت سرهم، انتشار نوسانات و همچنین اغتشاشات ناشی از جریان‌های حلقوی لبه فرار پره‌های ملخ جلویی بر جریان درون‌ریز ملخ عقبی تأثیر گذاشته و باعث تغییر رفتار آن نسبت به یک ملخ تنها می‌شود. مشاهده شد که با لحاظ نمودن اثرات بدنه، نوسانات حقیقی و پدیده‌های غیر دائم روی داده در تحقیق حاضر، نتایج بدست آمده واقعی‌تر بودند. تجربیات این پژوهش نشان دادند که مقادیر سرعت فرووزش در زیر نواحی غیر مرکزی ملخ بیشتر از مقدار سرعت درون‌ریز آنها هستند ولی تقریباً در تمام نقاط طول ملخ، این مقادیر کمتر از 2 برابر هستند. بنابر این رابطه استخراج شده از تئوری اندازه حرکت در مورد ارتباط جریان درون‌ریز و فرو‌وزش ملخ‌های کوچک این آزمایش‌ها صدق نکرد. بنابر این با توجه به تفاوت پدیده‌های حاکم برملخ پهپادهای عمودپرواز با ملخ‌های مرسوم بالگردها نیاز است تا در پیش‌بینی عملکرد و طراحی این نوع وسایل پرنده، به این تفاوت‌ها و تغییر رفتارها توجه شود.fa_IR
dc.format.extent1660
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16497.6374
dc.subjectجریان درون‌ریزfa_IR
dc.subjectفرو وزشfa_IR
dc.subjectسامانه آزمایشگاهیfa_IR
dc.subjectملخ‌های پشت سرهمfa_IR
dc.subjectپهپاد عمودپروازfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectجریانهای غیر دائمfa_IR
dc.titleبررسی تجربی میدان جریان القائی درون ریز و فرو وزش در زیر ملخ‌های کوچک پشت سرهمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه مهندسی هوافضا، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه مهندسی هوافضا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue11
dc.citation.spage71
dc.citation.epage80
nlai.contributor.orcid0000-0003-0101-7069


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد