| dc.contributor.author | شرفی, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | آل هوز, متین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:07:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:07:12Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:07:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:07:12Z | |
| dc.date.issued | 2021-01-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-11-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شرفی, احمد, آل هوز, متین. (1399). تاثیر اعمال دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای مانورپذیر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(11), 21-30. doi: 10.22060/mej.2019.15222.6063 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15222.6063 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3543.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480641 | |
| dc.description.abstract | در این تحقیق، اثر دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای جنگنده مانور پذیر، با استفاده از نرمافزار فلوئنت به صورت سهبعدی شبیهسازی شده و مورد مطالعه قرار گرفته است. بررسیها در عدد ماخ 0.4 و در زوایای حمله مختلف با استفاده از شبکه بیسازمان و مدل آشفتگیk-w sst انجام شده است. نتایج شبیهسازی نشان داد که دمش جانبی و بهموازات لبه حمله بال، باعث ایجاد جریان در امتداد محور گردابه لبه حمله میشود و فروپاشی گردابه را تا زوایای حمله بالا به تعویق میاندازد. درنتیجه مقدار ضریب برآ در زوایای حمله بالاتر افزایش مییابد که این افزایش، با مقدار ضریب دمش رابطه مستقیم دارد. با اعمال دمش، به دلیل فروپاشی گردابه بر روی سطح بال، ضریب پسا افزایش بیشتری نسبت به حالت بدون دمش تا زاویه حمله 24 درجه دارد و پس از این زاویه، مقدار ضریب پسا نسبت به حالت بدون دمش کاهش مییابد. بنابراین در ضرایب دمش بیشتر، ضریب پسا کمتر کاهش مییابد. با تزریق جریان بر روی بال، گردابه موجود در مقاطع طولی مختلف قویتر شده و افت فشار بیشتری بر روی سطح بالایی بال ایجاد میکند. همچنین بیشترین مقدارافت فشار در دهانه داخلی بال و در نزدیکی لبه حمله بال مشاهده میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1885 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15222.6063 | |
| dc.subject | جنگنده مانور پذیر | fa_IR |
| dc.subject | دمش جانبی | fa_IR |
| dc.subject | ضرایب آیرودینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | شبیه سازی عددی | fa_IR |
| dc.subject | جدایش جریان | fa_IR |
| dc.subject | آئرودینامیک | fa_IR |
| dc.title | تاثیر اعمال دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای مانورپذیر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آیرودینامیک، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 21 | |
| dc.citation.epage | 30 | |