نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشرفی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorآل هوز, متینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:07:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:07:12Z
dc.date.available1399-08-20T22:07:11Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:07:12Z
dc.date.issued2021-01-20en_US
dc.date.issued1399-11-01fa_IR
dc.identifier.citationشرفی, احمد, آل هوز, متین. (1399). تاثیر اعمال دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای مانورپذیر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(11), 21-30. doi: 10.22060/mej.2019.15222.6063fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15222.6063
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3543.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480641
dc.description.abstractدر این تحقیق، اثر دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای جنگنده مانور پذیر، با استفاده از نرم‌افزار فلوئنت به صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی شده و مورد مطالعه قرار گرفته است. بررسی‌ها در عدد ماخ 0.4 و در زوایای حمله مختلف با استفاده از شبکه بی‌سازمان و مدل آشفتگیk-w sst انجام شده است. نتایج شبیه‌سازی نشان داد که دمش جانبی و به‌موازات لبه حمله بال، باعث ایجاد جریان در امتداد محور گردابه لبه حمله می‌شود و فروپاشی گردابه را تا زوایای حمله بالا به تعویق می‌اندازد. درنتیجه مقدار ضریب برآ در زوایای حمله بالاتر افزایش می‌یابد که این افزایش، با مقدار ضریب دمش رابطه مستقیم دارد. با اعمال دمش، به دلیل فروپاشی گردابه بر روی سطح بال، ضریب پسا افزایش بیشتری نسبت به حالت بدون دمش تا زاویه حمله 24 درجه دارد و پس از این زاویه، مقدار ضریب پسا نسبت به حالت بدون دمش کاهش می‌یابد. بنابراین در ضرایب دمش بیشتر، ضریب پسا کمتر کاهش می‌یابد. با تزریق جریان بر روی بال، گردابه موجود در مقاطع طولی مختلف قوی‌تر شده و افت فشار بیشتری بر روی سطح بالایی بال ایجاد می‌کند. همچنین بیشترین مقدارافت فشار در دهانه داخلی بال و در نزدیکی لبه حمله بال مشاهده می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1885
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15222.6063
dc.subjectجنگنده مانور پذیرfa_IR
dc.subjectدمش جانبیfa_IR
dc.subjectضرایب آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.subjectجدایش جریانfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.titleتاثیر اعمال دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای مانورپذیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آیرودینامیک، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue11
dc.citation.spage21
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد