نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفولادی, نعمت الهfa_IR
dc.contributor.authorمیربابایی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorخسرو انجم, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:05:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:05:36Z
dc.date.available1399-08-20T22:05:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:05:36Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.identifier.citationفولادی, نعمت اله, میربابایی, احمدرضا, خسرو انجم, مهدی. (1399). بررسی تجربی سیستم خنک‏ کاری با اسپری آب دیفیوزر خروجی گاز مافوق صوت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(7), 61-70. doi: 10.22060/mej.2019.15138.6038fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15138.6038
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3371.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480557
dc.description.abstractبه ‌منظور آزمون عملکرد موتور‏های مورد استفاده در ارتفاعات بالا از سکوی شبیه‌‏ساز ارتفاع مجهز به دیفیوزر خروجی گاز مافوق‌صوت استفاده می‏شود. غالباً، دمای گاز خروجی از نازل این موتورها بسیار بالاتر از حد تحمل بدنه فلزی دیفیوزر است. در تست موتورهای سوخت جامد برخورد ذرات اکسید آلومینیوم با دمای بالاتر از 2500 درجه سانتی‌گراد به دیواره دیفیوزر شرایط انتقال حرارت را در محل برخورد بحرانی می‏کند. هدف تحقیق حاضر ارزیابی روش خنک‌کاری با اسپری آب بدنه فلزی یک دیفیوزر با انجام تست‏های تجربی با یک موتور سوخت جامد آزمایشگاهی می‏باشد. ابتدا به منظور شناسایی نقاط بحرانی دمایی، تست موتور با فشار متوسط 60 بار و دمای محفظه 3100 درجه سانتی‌گراد در شبیه‏ساز خلاء بدون خنک‏کاری دیفیوزر فلزی انجام شده است. نتایج حاکی از رسیدن دمای بدنه دیفیوزر در ناحیه ورودی و همگرایی به دمای بالاتر از 1500 درجه سانتی‌گراد است، به طوری که منجر به ذوب و سوراخ شدن بدنه دیفیوزر در این ناحیه شده است. در ادامه دو تست دیگر با فشارهای موتور میانگین 33 و 55 بار به همراه خنک‏کاری بدنه دیفیوزر با اسپری آب انجام شده است. نتایج نشان می‏دهد که در دو تست خنک‌کاری انجام شده بیشترین دما در سطح بیرونی دیفیوزر به مقادیری کمتر از 200 و 400 درجه سانتی‌گراد رسیده و تا انتهای تست ثابت مانده است. همگرا شدن بیشینه دماهای ثبت شده در سطح بیرونی دیفیوزر به دماهای مورد انتظار در این تست‌ها تاییدی بر عملکرد مناسب سیستم خنک‏کاری طراحی شده می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent1473
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15138.6038
dc.subjectدیفیوزر خروجی گاز مافوق ‏صوتfa_IR
dc.subjectشبیه‏ سازی خلاءfa_IR
dc.subjectخنک کاری با اسپری آبfa_IR
dc.subjectذرات اکسید آلومینیومfa_IR
dc.subjectتست تجربیfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت و جرم همراه تغییر فازfa_IR
dc.subjectآئرودینامیک و پیشران های هوا فضاییfa_IR
dc.titleبررسی تجربی سیستم خنک‏ کاری با اسپری آب دیفیوزر خروجی گاز مافوق صوتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پژوهشی پیشران/پژوهشکده سامانه های حمل ونقل فضایی/ پژوهشگاه فضایی ایران، تهران/ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پژوهشی پیشران/پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضاییfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue7
dc.citation.spage61
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد