| dc.contributor.author | بازارگان, مجید | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرزدی, رامین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:04:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:04:00Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:04:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:04:00Z | |
| dc.date.issued | 2020-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-06-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بازارگان, مجید, فرزدی, رامین. (1399). شبیهسازی سیکل جذبی پخشی با منبع حرارتی اگزوز خودرو و بهبود عملکرد در دورهای پایین موتور. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(6), 31-40. doi: 10.22060/mej.2018.14373.5845 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14373.5845 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3075.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480460 | |
| dc.description.abstract | در این پژوهش یک سیکل تبرید جذبی پخشی برای استفاده در خودرو شبیهسازی شده است که از انرژی حرارتی اتلافی اگزوز به عنوان منبع انرژی حرارتی سیکل استفاده گردیده است. موتور احتراق داخلی با حجم 1.3 لیتر در دورهای موتور و میزان بازشدگی های مختلف دریچه گاز مورد تست تجربی قرار گرفت و از شرایط دود اگزوز نظیر دبی و دما به عنوان ورودی منبع حرارتی سیکل تبرید استفاده شد. در نهایت، برای دورهای موتور بالاتر از 2000 rpm مشکل خاصی وجود نداشت و دمای اواپراتور بین 0.4- درجه سانتیگراد تا 7.1- درجه سانتیگراد قرار گرفت ولی برای دورهای 1500 rpm و 1000 rpm، دمای اواپراتور در محدوده مناسبی قرار نگرفت که این مشکل در پژوهش های پیشین نیز گزارش شده است. تا کنون راه کاری برای دورهای پایین یا شرایط بیکار موتور مثلا در ترافیک که معمولا نیاز به کارایی سیستم تبرید در خودرو بالاتر است ارایه نشده است. در این مطالعه، ژنراتور جدیدی طراحی و مورد شبیه سازی قرار گرفت. استفاده از ژنراتور جایگزین به طور میانگین 16/8% انتقال حرارت به ژنراتور را بهبود بخشید که بر اثر آن ظرفیت سرمایشی به طور میانگین 4/7% افزایش پیدا کرد. سیکل جذبی پخشی کنونی قادر است در دورهای پایین موتور نیز عملکرد مناسبی ارائه دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 992 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14373.5845 | |
| dc.subject | سیکل تبرید جذبی پخشی | fa_IR |
| dc.subject | موتور احتراق داخلی | fa_IR |
| dc.subject | انرژی حرارتی اتلافی اگزوز | fa_IR |
| dc.subject | ظرفیت سرمایشی | fa_IR |
| dc.subject | تجهیزات گرمایشی و سرمایشی | fa_IR |
| dc.subject | راهکارهای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در موتورهای درونسوز | fa_IR |
| dc.title | شبیهسازی سیکل جذبی پخشی با منبع حرارتی اگزوز خودرو و بهبود عملکرد در دورهای پایین موتور | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 31 | |
| dc.citation.epage | 40 | |