نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبازارگان, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorفرزدی, رامینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:04:00Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:04:00Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.identifier.citationبازارگان, مجید, فرزدی, رامین. (1399). شبیه‌سازی سیکل جذبی پخشی با منبع حرارتی اگزوز خودرو و بهبود عملکرد در دورهای پایین موتور. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(6), 31-40. doi: 10.22060/mej.2018.14373.5845fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14373.5845
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3075.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480460
dc.description.abstractدر این پژوهش یک سیکل تبرید جذبی پخشی برای استفاده در خودرو شبیه‌سازی شده است که از انرژی حرارتی اتلافی اگزوز به عنوان منبع انرژی حرارتی سیکل استفاده گردیده است. موتور احتراق داخلی با حجم 1.3 لیتر در دورهای موتور و میزان بازشدگی های مختلف دریچه گاز مورد تست تجربی قرار گرفت و از شرایط دود اگزوز نظیر دبی و دما به عنوان ورودی منبع حرارتی سیکل تبرید استفاده شد. در نهایت، برای دورهای موتور بالاتر از 2000 rpm مشکل خاصی وجود نداشت و دمای اواپراتور بین 0.4- درجه سانتیگراد تا 7.1- درجه سانتیگراد قرار گرفت ولی برای دورهای 1500 rpm و 1000 rpm، دمای اواپراتور در محدوده مناسبی قرار نگرفت که این مشکل در پژوهش های پیشین نیز گزارش شده است. تا کنون راه کاری برای دورهای پایین یا شرایط بیکار موتور مثلا در ترافیک که معمولا نیاز به کارایی سیستم تبرید در خودرو بالاتر است ارایه نشده است. در این مطالعه، ژنراتور جدیدی طراحی و مورد شبیه سازی قرار گرفت. استفاده از ژنراتور جایگزین به طور میانگین 16/8% انتقال حرارت به ژنراتور را بهبود بخشید که بر اثر آن ظرفیت سرمایشی به طور میانگین 4/7% افزایش پیدا کرد. سیکل جذبی پخشی کنونی قادر است در دورهای پایین موتور نیز عملکرد مناسبی ارائه دهد.fa_IR
dc.format.extent992
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14373.5845
dc.subjectسیکل تبرید جذبی پخشیfa_IR
dc.subjectموتور احتراق داخلیfa_IR
dc.subjectانرژی حرارتی اتلافی اگزوزfa_IR
dc.subjectظرفیت سرمایشیfa_IR
dc.subjectتجهیزات گرمایشی و سرمایشیfa_IR
dc.subjectراهکارهای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در موتورهای درونسوزfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی سیکل جذبی پخشی با منبع حرارتی اگزوز خودرو و بهبود عملکرد در دورهای پایین موتورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue6
dc.citation.spage31
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد