نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایزدپناه, احسانfa_IR
dc.contributor.authorامینی, یاسرfa_IR
dc.contributor.authorعاشوری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:59:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:59:24Z
dc.date.available1399-08-20T21:59:24Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:59:24Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.identifier.citationایزدپناه, احسان, امینی, یاسر, عاشوری, علی. (1398). مطالعه عددی ارتعاش القایی گردابه برای سیلندر دایره ای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(2), 455-470. doi: 10.22060/mej.2017.12766.5425fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12766.5425
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_1195.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480359
dc.description.abstractدر ارتعاش القایی گردابه، سازه با جریان سیال تأثیر متقابل دارد که منجر به ارتعاش سازه شده و در شرایطی موجب تخریب سازه می‌شود. در این مقاله، اثر ارتعاش القا شده بر تک سیلندر و دو سیلندر در حالت‌های چرخان و غیر چرخان به صورت عددی مورد مطالعه قرار گرفته است. در حالت تک استوانه غیرچرخان نتایج نشان داد سرعت کاهنده و ضریب میراکننده تأثیر قابل توجهی بر اختلاف فاز بین مؤلفه‌های مختلف نیروی وارده بر سیلندر، شکل گردابه‌های تشکیل شده، الگوی ریزش آنها و ارتعاش سیلندر دارند. افزایش ضریب میرایی باعث کاهش ارتعاشات سیلندر می‌شود. الگوی ریزش گردابه برای همه سرعت‌های کاهنده و ضرایب میرایی مورد بررسی به صورت 2<em>S </em>است. در بین موارد بررسی شده، دو نوع الگوی ارتعاشی هارمونیک کامل و ضربه مشاهده شد. بیشترین دامنه ارتعاش سیلندر مربوط به سرعت کاهنده 4 در <em>ς</em>=0 بوده و کمترین جابه جایی سیلندر مربوط به سرعت کاهنده 3 است. در حالت استوانه‌های چرخان مشاهده گردید که چرخش سیلندر آرایش ریزش گردابه‌های پشت سیلندر را تغییر می‌دهد و قدرت آ نها را کاهش می‌دهد و این امر، باعث کاهش محسوس نوسانات ضریب برآ و در نتیجه کاهش شدید ارتعاش سیلندرها می‌شود.fa_IR
dc.format.extent4066
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12766.5425
dc.subjectارتعاش القایی گردابهfa_IR
dc.subjectریزش گردابهfa_IR
dc.subjectپدیده ضربهfa_IR
dc.subjectسیلندر دایره ایfa_IR
dc.subjectاثر متقابل سیال و سازهfa_IR
dc.titleمطالعه عددی ارتعاش القایی گردابه برای سیلندر دایره ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue2
dc.citation.spage455
dc.citation.epage470


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد