| dc.contributor.author | ایزدپناه, احسان | fa_IR |
| dc.contributor.author | امینی, یاسر | fa_IR |
| dc.contributor.author | عاشوری, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:59:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:59:24Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:59:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:59:24Z | |
| dc.date.issued | 2019-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-04-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ایزدپناه, احسان, امینی, یاسر, عاشوری, علی. (1398). مطالعه عددی ارتعاش القایی گردابه برای سیلندر دایره ای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(2), 455-470. doi: 10.22060/mej.2017.12766.5425 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12766.5425 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_1195.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480359 | |
| dc.description.abstract | در ارتعاش القایی گردابه، سازه با جریان سیال تأثیر متقابل دارد که منجر به ارتعاش سازه شده و در شرایطی موجب تخریب سازه میشود. در این مقاله، اثر ارتعاش القا شده بر تک سیلندر و دو سیلندر در حالتهای چرخان و غیر چرخان به صورت عددی مورد مطالعه قرار گرفته است. در حالت تک استوانه غیرچرخان نتایج نشان داد سرعت کاهنده و ضریب میراکننده تأثیر قابل توجهی بر اختلاف فاز بین مؤلفههای مختلف نیروی وارده بر سیلندر، شکل گردابههای تشکیل شده، الگوی ریزش آنها و ارتعاش سیلندر دارند. افزایش ضریب میرایی باعث کاهش ارتعاشات سیلندر میشود. الگوی ریزش گردابه برای همه سرعتهای کاهنده و ضرایب میرایی مورد بررسی به صورت 2<em>S </em>است. در بین موارد بررسی شده، دو نوع الگوی ارتعاشی هارمونیک کامل و ضربه مشاهده شد. بیشترین دامنه ارتعاش سیلندر مربوط به سرعت کاهنده 4 در <em>ς</em>=0 بوده و کمترین جابه جایی سیلندر مربوط به سرعت کاهنده 3 است. در حالت استوانههای چرخان مشاهده گردید که چرخش سیلندر آرایش ریزش گردابههای پشت سیلندر را تغییر میدهد و قدرت آ نها را کاهش میدهد و این امر، باعث کاهش محسوس نوسانات ضریب برآ و در نتیجه کاهش شدید ارتعاش سیلندرها میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 4066 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12766.5425 | |
| dc.subject | ارتعاش القایی گردابه | fa_IR |
| dc.subject | ریزش گردابه | fa_IR |
| dc.subject | پدیده ضربه | fa_IR |
| dc.subject | سیلندر دایره ای | fa_IR |
| dc.subject | اثر متقابل سیال و سازه | fa_IR |
| dc.title | مطالعه عددی ارتعاش القایی گردابه برای سیلندر دایره ای | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 51 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 455 | |
| dc.citation.epage | 470 | |