نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناطری بوری آبادی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorرضازاده, نیکیfa_IR
dc.contributor.authorدیمی دشت بیاض, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:59:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:59:17Z
dc.date.available1399-08-20T21:59:16Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:59:17Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.identifier.citationناطری بوری آبادی, رضا, رضازاده, نیکی, دیمی دشت بیاض, مهدی. (1398). بررسی عملکرد فن‌های کندانسور سیستم سرمایشی در سرعت‌های مختلف قطار شهری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(2), 365-380. doi: 10.22060/mej.2017.13254.5586fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13254.5586
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2677.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480353
dc.description.abstractدر مطالعه حضر رفتار سیال به منظور ارزیابی اثرات جریان مخالف ناشی از حرکت قطار بر عملکرد فن‌های کندانسور سامانه سرمایشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سرعت‌های مختلف قطار، پروفیل منحنی سرعت جریان خروجی از فن و همچنین تغییرات دمایی در محدوده فن مورد بررسی قرار گرفتند. در تحلیل عددی، معادلات ناویر استوکس و انرژی برای جریان درهم و تراکم ناپذیر و مدل توربولانسی <em>k</em>-<em>ε </em>نیز برای مدل سازی جریان درهم استفاده شده‌اند. نتایج به صورت تغییرات دما در محدوده فن، سرعت جریان فن و طول مؤثر که به عنوان معیاری برای میزان هدایت جریان خروجی از فن در خلاف جهت حرکت قطار می‌باشد در سرعت‌های مختلف قطار شهری گزارش شده‌اند. در سرعت‌های بالای قطار، سرعت منفی در فن و افزایش طول موثرمؤثر مشاهده شده اند. در حداکثر سرعت قطار، طول مؤثر بدون بعد در ارتفاع 10 و 20 سانتی متری به مقدار 528/0 و 952/0 می رسد. در انتها نیز پارامتری که بیانگر نسبت نرخ حرارتی به نرخ حرارتی ماکزیمم بیشینه می‌باشد در ارتفاع 10 سانتی متری تعریف می‌شود که مقدار آن در حداکثر سرعت قطار 88/5 درصد می‌باشد که دلیل کاهش این پارامتر غالب شدن جریان مخالف بر جریان فن بوده است.fa_IR
dc.format.extent8488
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13254.5586
dc.subjectجریان مخالفfa_IR
dc.subjectسیستم تهویهfa_IR
dc.subjectکندانسورfa_IR
dc.subjectتغییرات سرعت و دماfa_IR
dc.subjectظرفیت حرارتیfa_IR
dc.subjectافزایش انتقال حرارتfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت محاسباتیfa_IR
dc.titleبررسی عملکرد فن‌های کندانسور سیستم سرمایشی در سرعت‌های مختلف قطار شهریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue2
dc.citation.spage365
dc.citation.epage380


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد