بررسی عملکرد فنهای کندانسور سیستم سرمایشی در سرعتهای مختلف قطار شهری
(ندگان)پدیدآور
ناطری بوری آبادی, رضارضازاده, نیکیدیمی دشت بیاض, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در مطالعه حضر رفتار سیال به منظور ارزیابی اثرات جریان مخالف ناشی از حرکت قطار بر عملکرد فنهای کندانسور سامانه سرمایشی مورد بررسی قرار میگیرد. در سرعتهای مختلف قطار، پروفیل منحنی سرعت جریان خروجی از فن و همچنین تغییرات دمایی در محدوده فن مورد بررسی قرار گرفتند. در تحلیل عددی، معادلات ناویر استوکس و انرژی برای جریان درهم و تراکم ناپذیر و مدل توربولانسی k-ε نیز برای مدل سازی جریان درهم استفاده شدهاند. نتایج به صورت تغییرات دما در محدوده فن، سرعت جریان فن و طول مؤثر که به عنوان معیاری برای میزان هدایت جریان خروجی از فن در خلاف جهت حرکت قطار میباشد در سرعتهای مختلف قطار شهری گزارش شدهاند. در سرعتهای بالای قطار، سرعت منفی در فن و افزایش طول موثرمؤثر مشاهده شده اند. در حداکثر سرعت قطار، طول مؤثر بدون بعد در ارتفاع 10 و 20 سانتی متری به مقدار 528/0 و 952/0 می رسد. در انتها نیز پارامتری که بیانگر نسبت نرخ حرارتی به نرخ حرارتی ماکزیمم بیشینه میباشد در ارتفاع 10 سانتی متری تعریف میشود که مقدار آن در حداکثر سرعت قطار 88/5 درصد میباشد که دلیل کاهش این پارامتر غالب شدن جریان مخالف بر جریان فن بوده است.
کلید واژگان
جریان مخالفسیستم تهویه
کندانسور
تغییرات سرعت و دما
ظرفیت حرارتی
افزایش انتقال حرارت
انتقال حرارت محاسباتی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه صنعتی امیر کبیرسازمان پدید آورنده
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایراندانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
شاپا
2008-60322476-3446




