• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 51, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 51, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عملکرد فن‌های کندانسور سیستم سرمایشی در سرعت‌های مختلف قطار شهری

    (ندگان)پدیدآور
    ناطری بوری آبادی, رضارضازاده, نیکیدیمی دشت بیاض, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    8.289 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در مطالعه حضر رفتار سیال به منظور ارزیابی اثرات جریان مخالف ناشی از حرکت قطار بر عملکرد فن‌های کندانسور سامانه سرمایشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سرعت‌های مختلف قطار، پروفیل منحنی سرعت جریان خروجی از فن و همچنین تغییرات دمایی در محدوده فن مورد بررسی قرار گرفتند. در تحلیل عددی، معادلات ناویر استوکس و انرژی برای جریان درهم و تراکم ناپذیر و مدل توربولانسی k-ε نیز برای مدل سازی جریان درهم استفاده شده‌اند. نتایج به صورت تغییرات دما در محدوده فن، سرعت جریان فن و طول مؤثر که به عنوان معیاری برای میزان هدایت جریان خروجی از فن در خلاف جهت حرکت قطار می‌باشد در سرعت‌های مختلف قطار شهری گزارش شده‌اند. در سرعت‌های بالای قطار، سرعت منفی در فن و افزایش طول موثرمؤثر مشاهده شده اند. در حداکثر سرعت قطار، طول مؤثر بدون بعد در ارتفاع 10 و 20 سانتی متری به مقدار 528/0 و 952/0 می رسد. در انتها نیز پارامتری که بیانگر نسبت نرخ حرارتی به نرخ حرارتی ماکزیمم بیشینه می‌باشد در ارتفاع 10 سانتی متری تعریف می‌شود که مقدار آن در حداکثر سرعت قطار 88/5 درصد می‌باشد که دلیل کاهش این پارامتر غالب شدن جریان مخالف بر جریان فن بوده است.
    کلید واژگان
    جریان مخالف
    سیستم تهویه
    کندانسور
    تغییرات سرعت و دما
    ظرفیت حرارتی
    افزایش انتقال حرارت
    انتقال حرارت محاسباتی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
    دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
    دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13254.5586
    https://mej.aut.ac.ir/article_2677.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480353

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب