نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorویسی, امین اللهfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی میم, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:59:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:59:09Z
dc.date.available1399-08-20T21:59:09Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:59:09Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.identifier.citationویسی, امین الله, شفیعی میم, محمد حسین. (1398). ساختارهای آشفتگی جریان در ناحیه دنباله یک توربین باد به روش شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(2), 261-280. doi: 10.22060/mej.2017.12740.5420fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12740.5420
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2661.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480347
dc.description.abstractدر کار حاضر جریان حول یک توربین باد محور افقی با استفاده از روش شبیه سازی گردابه‌های بزرگ در سرعت‌های دورانی مختلف مطالعه شده است. نتایج نشان می‌دهند که افزایش سرعت دورانی باعث افت بیشتر سرعت در پایین دست جریان می‌شود. برای مثال در فاصله 1<em>D </em>پس از توربین باد در 6= <em>λ</em>2 سرعت کمینه 52 درصد سرعت اولیه است و پس از طی مسافت 6<em>D </em>این مقدار به 67 درصد سرعت اولیه می‌رسد. در 10 = <em>λ</em>3 سرعت کمینه 26 درصد سرعت اولیه است و پس از طی مسافت 6<em>D </em>این مقدار به 68 درصد سرعت اولیه می‌رسد. بسامد گردابه‌های جدا شده از پره با افزایش سرعت دورانی افزایش می‌یابند. گردابه‌های جدا شده از پره تمایل به پخش شدن در جهت عمودی دارند و با افزایش سرعت دورانی شدت پخش آن در جهت عمودی بیشتر می‌شود. تقویت گردابه‌ها در ناحیه دنباله دور در سرعت‌های دورانی بالاتر تنها بخاطر افزایش شدت چرخش نیست، بلکه بخاطر برخورد گردابه‌ها به یکدیگر و تشکیل گردابه‌های جدیدتر است. این موضوع در کارهای گذشته گزارش نشده است. همچنین افزایش شدت آشفتگی و تنش‌های برشی رینولدز در جهت جریان، بخاطر برش شدید جریان باد و تولید مکانیکی انرژی سینتیکی آشفتگی است.fa_IR
dc.format.extent3449
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12740.5420
dc.subjectتوربین بادfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی گردابه‌های بزرگfa_IR
dc.subjectجریان آشفتهfa_IR
dc.subjectساختارهای آشفتگیfa_IR
dc.subjectجریانهای آشفته و مدل‌های آنfa_IR
dc.subjectشبیه سازی گردابه های بزرگfa_IR
dc.titleساختارهای آشفتگی جریان در ناحیه دنباله یک توربین باد به روش شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بزرگمهر قائنات، قاین، ایرانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue2
dc.citation.spage261
dc.citation.epage280


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد