• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 51, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 51, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ساختارهای آشفتگی جریان در ناحیه دنباله یک توربین باد به روش شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ

    (ندگان)پدیدآور
    ویسی, امین اللهشفیعی میم, محمد حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.368 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در کار حاضر جریان حول یک توربین باد محور افقی با استفاده از روش شبیه سازی گردابه‌های بزرگ در سرعت‌های دورانی مختلف مطالعه شده است. نتایج نشان می‌دهند که افزایش سرعت دورانی باعث افت بیشتر سرعت در پایین دست جریان می‌شود. برای مثال در فاصله 1D پس از توربین باد در 6= λ2 سرعت کمینه 52 درصد سرعت اولیه است و پس از طی مسافت 6D این مقدار به 67 درصد سرعت اولیه می‌رسد. در 10 = λ3 سرعت کمینه 26 درصد سرعت اولیه است و پس از طی مسافت 6D این مقدار به 68 درصد سرعت اولیه می‌رسد. بسامد گردابه‌های جدا شده از پره با افزایش سرعت دورانی افزایش می‌یابند. گردابه‌های جدا شده از پره تمایل به پخش شدن در جهت عمودی دارند و با افزایش سرعت دورانی شدت پخش آن در جهت عمودی بیشتر می‌شود. تقویت گردابه‌ها در ناحیه دنباله دور در سرعت‌های دورانی بالاتر تنها بخاطر افزایش شدت چرخش نیست، بلکه بخاطر برخورد گردابه‌ها به یکدیگر و تشکیل گردابه‌های جدیدتر است. این موضوع در کارهای گذشته گزارش نشده است. همچنین افزایش شدت آشفتگی و تنش‌های برشی رینولدز در جهت جریان، بخاطر برش شدید جریان باد و تولید مکانیکی انرژی سینتیکی آشفتگی است.
    کلید واژگان
    توربین باد
    شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ
    جریان آشفته
    ساختارهای آشفتگی
    جریانهای آشفته و مدل‌های آن
    شبیه سازی گردابه های بزرگ

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بزرگمهر قائنات، قاین، ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12740.5420
    https://mej.aut.ac.ir/article_2661.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480347

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب