نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناصری ملکی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorنوید چاخرلو, تاج بخشfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:57:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:57:43Z
dc.date.available1399-08-20T21:57:42Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:57:43Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.identifier.citationناصری ملکی, هادی, نوید چاخرلو, تاج بخش. (1397). مقایسه ترمیم به کمک وصله کامپوزیتی و نیروی پیش‌بار پیچ بر روی ورق آلومینیوم ترک‌دار. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(3), 627-640. doi: 10.22060/mej.2017.12695.5399fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12695.5399
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_1192.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480267
dc.description.abstractبسیاری از قطعات موجود در صنایع مختلف حین کار تحت تأثیر تنش های چند محوری قرار دارند. از آنجایی که مبدأ شروع شکست این قطعات، ترک ها می باشند بنابراین تحلیل استحکام سازه های ترک دار تحت بارهای چند محوری و تلاش برای افزایش استحکام و پایداری آن ها بسیار بااهمیت است. در این مقاله تأثیر نیروی پیش بار ناشی از اتصالات پیچ و مهره و وصله کامپوزیتی بر اشاعه ترک جانبی موجود در یک نمونه مستطیلی از جنس آلیاژ آلومینیوم  2024-T3 به صورت تجربی و تئوری موردمقایسه قرارگرفته است. برای ایجاد مود کششی خالص، برشی خالص و مود ترکیبی نمونه ترک دار، دستگاه اصلاح شده آرکان مورداستفاده قرارگرفته و در حل تئوری نیز از نرم افزار المان محدود انسیس استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان دهنده افزایش چشمگیر استحکام کششی قطعات ترمیم شده با این دو روش، در مقایسه با قطعات ترک دار ساده می باشد. در بهترین حالت افزایش استحکام کششی قطعات ترمیم شده توسط وصله کامپوزیتی برای مود کششی خالص 44 درصد بوده که این میزان با کاهش سهم مود یک در بارگذاری کاهش می یابد تا در مود برشی خالص به 9 درصد می رسد. نیروی پیش بار نیز در بهترین حالت، استحکام نمونه های ترمیم شده را 24 درصد برای مود برشی خالص افزایش می دهد که با افزایش سهم مود یک در بارگذاری این میزان به 18 درصد کاهش می یابد.fa_IR
dc.format.extent1491
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12695.5399
dc.subjectمکانیک شکستfa_IR
dc.subjectوصله کامپوزیتیfa_IR
dc.subjectنیروی پیش‌بارfa_IR
dc.subjectفیکسچر اصلاح شده آرکانfa_IR
dc.subjectفاکتور شدت تنشfa_IR
dc.subjectمکانیک سازه‌هاfa_IR
dc.subjectمکانیک شکستfa_IR
dc.titleمقایسه ترمیم به کمک وصله کامپوزیتی و نیروی پیش‌بار پیچ بر روی ورق آلومینیوم ترک‌دارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue3
dc.citation.spage627
dc.citation.epage640


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد