نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمولایی منش, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, محمدهادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:57:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:57:24Z
dc.date.available1399-08-20T21:57:23Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:57:24Z
dc.date.issued2017-04-21en_US
dc.date.issued1396-02-01fa_IR
dc.identifier.citationمولایی منش, غلامرضا, اکبری, محمدهادی. (1396). بررسی اثر آرایش توده ها بر عملکرد لایه ی کاتالیست الکترود کاتد یک پیل سوختی پلیمری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(1), 203-218. doi: 10.22060/mej.2016.790fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.790
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_790.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480250
dc.description.abstractپیل‌های سوختی پلیمری به دلیل مزایای متعدد و کاربردهای متنوعشان در صنعت خودرو و ... امروزه مورد توجه اغلب محققان می-باشند. با این وجود، شبیه‌سازی آنها به دلیل فیزیک و مایکروساختار نسبتاً پیچیده‌‌ی آنها با دشواری‌هایی همراه بوده‌است. در مقاله‌ی حاضر، جریان واکنش پذیر هوا در الکترود کاتد یک پیل سوختی پلیمری توسط یک رویکرد چندمقیاسی شبکه-بولتزمن شبیه سازی گردیده است. بدین منظور، یک مدل توده‌ای دو بعدیِ تکفازی مبتنی بر روش شبکه-بولتزمن ارائه و صحت آزمایی گردیده و جهت مدلسازی لایه‌ی کاتالیست استفاده شده است. <br />میدان سرعت و توزیع گونه‌های شیمیایی در ناحیه‌ی حفره، توزیع میزان آب و پتانسیل الکتریکی در لایه‌ی نازک الکترولیت اطراف توده‌ها، و توزیع چگالی جریان الکتریکی در مرز غشاء و لایه‌ی کاتالیست برای هر دو آرایش منظم و نامنظم توده‌ها ارائه و تحلیل گشته-اند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که پارامترهای بررسی شده به شدت از آرایش توده‌ها در لایه‌ی کاتالیست اثر می‌پذیرند. همچنین نتایج مذکور حاکی از آن اند که در شبیه سازی پیل‌های سوختی می‌بایست از روش‌هایی که قادر به در نظر گرفتن مایکروساختارهای پیچیده می‌باشند، نظیر روش مقیاس-حفره‌‌ی شبکه-بولتزمن استفاده نمود. نتایج این پژوهش می‌تواند راهنمایی‌های مهمی جهت طراحی بهتر لایه کاتالیست این گونه پیل‌ها در اختیار قرار دهد.fa_IR
dc.format.extent5284
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.790
dc.subjectپیل سوختی پلیمریfa_IR
dc.subjectروش شبکه-بولتزمنfa_IR
dc.subjectمدل توده ایfa_IR
dc.subjectلایه ی کاتالیستfa_IR
dc.subjectآرایش توده هاfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.titleبررسی اثر آرایش توده ها بر عملکرد لایه ی کاتالیست الکترود کاتد یک پیل سوختی پلیمریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue1
dc.citation.spage203
dc.citation.epage218


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد