نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorذاکردوست, حسنfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلیان, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:56:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:56:38Z
dc.date.available1399-08-20T21:56:37Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:56:38Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.identifier.citationذاکردوست, حسن, قاسمی, حسن, اسماعیلیان, احسان. (1396). بهینه‌سازی چندهدفی در طراحی همزمان سیستم بدنه- پروانه شناور. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(3), 445-456. doi: 10.22060/mej.2016.797fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.797
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_797.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480214
dc.description.abstract‌بهینه‌سازی سیستم پروانه-پروانه یک کشتی همواره یکی از جنبه‌های مهم طراحی به منظور کاهش هزینه‌ها، افت‌های مکانیکی و افزایش عمر قطعات سیستم بوده است. روش طراحی پیشنهادی رویکرد جدیدی برای ‌بهینه‌سازی همزمان سیستم پروانه - بدنه ارائه می‌دهد. در اینکار دو تابع هدف در نظر گرفته می‌شود. تابع هدف اول مصرف سوخت و تابع هدف دوم با نام تابع هزینه شامل تراست، گشتاور و بازدهی‌های آب آزاد و اسکیو می‌باشد. جهت انجام ‌بهینه‌سازی جامع، بدنه شناور و سیستم رانش بعنوان یک سیستم واحد و یکپارچه درنظر گرفته شده و از پروفیل ماموریت شناور برای مینیمم سازی هر دو تابع هدف در طول چرخه عمر شناور استفاده می‌گردد. پارامترهای کاویتاسیون و تنش پروانه نیز بعنوان قیود مسئله بکار گرفته شدند. الگوریتم تکاملی مشهور ان اس جی ای 2 جهت ‌بهینه‌سازی چندهدفی مسئله که در آن ابعاد و نسبت‌های اصلی پروانه و بدنه بعنوان متغیرهای طراحی درنظر گرفته می‌شوند به کار می‌رود. نتایج برای یک کشتی سری-60 که با سیستم پیشرانش شامل یک پروانه ‌سری-ب و موتور L51/60DF حرکت می‌کند ارائه می‌گردد. نتایج نشان داد که الگوریتم پیشنهادی یک روش مناسب و موثر برای طراحی همزمان پروانه - بدنه می‌باشد و منجر به کاهش قابل توجهی در هر دو تابع هدف گردیده است.fa_IR
dc.format.extent1240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.797
dc.subject‌بهینه‌سازیfa_IR
dc.subjectپروانه و بدنهfa_IR
dc.subjectروش المان پرهfa_IR
dc.subjectمقاومت شناورfa_IR
dc.subjectکاهش مصرف سوختfa_IR
dc.subjectمهندسی و فن آوری دریاfa_IR
dc.subjectهیدرودینامیکfa_IR
dc.titleبهینه‌سازی چندهدفی در طراحی همزمان سیستم بدنه- پروانه شناورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue3
dc.citation.spage445
dc.citation.epage456


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد