نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده, علی اصغرfa_IR
dc.contributor.authorجعفری تلوکلایی, رمضانعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:56:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:56:24Z
dc.date.available1399-08-20T21:56:23Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:56:24Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده, علی اصغر, جعفری تلوکلایی, رمضانعلی. (1396). تحلیل ارتعاشات آزاد تیر متورق با پارامترهای تصادفی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(4), 731-742. doi: 10.22060/mej.2016.732fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.732
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_732.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480201
dc.description.abstractدر این مقاله، برای اولین بار تحلیل ارتعاشات تصادفی تیر متورق با درنظرگرفتن موقعیت قائم تورق و مدول یانگ به صورت پارامترهای تصادفی انجام شده است. در ابتدا تیر متورق به چهار تیر فرعی و سالم تقسیم شده است. سپس با معرفی یک المان تیر و براساس تئوری کلاسیک تیرها، انرژی‌های جنبشی و پتانسیل یک المان نمونه واقع شده در هر یک از تیرهای فرعی استخراج شده است. المان مرتبه بالای درنظرگرفته شده دارای سه گره شامل دو گره انتهایی و یک گره میانی بوده که هر گره دارای دو درجه آزادی خیز و شیب می‌باشند. با استفاده از انرژی‌های مذکور، ماتریس‌های سفتی و جرم هر المان بدست آمده‌اند. در ادامه با اسمبل کردن ماتریس‌های مذکور و با درنظرگرفتن شرایط پیوستگی برای المان‌های مجاور تورق، ماتریس‌های جرم و سفتی کل تیر بدست آمده است. در اعمال شرایط پیوستگی، خیز و شیب گره‌های واقع شده در مرز تورق با یکدیگر برابر قرار داده شده‌اند. در نهایت پس از اعمال شرایط مرزی، معادلات دیفرانسیل حاکم بر سیستم به شکل ماتریسی بدست آمده است. سپس با مدلسازی پارامترهای تصادفی به صورت میدان‌های تصادفی، معادله دیفرانسیل قطعی حاکم بر سیستم به یک معادله دیفرانسیل تصادفی تبدیل می‌شود. میدان‌های تصادفی پیوسته، توسط روش‌های گسسته‌سازی نقطه-وسط و میانگین موضعی گسسته می‌شوند. در پایان با بکارگیری روش شبیه‌سازی مونت کارلو در هر حلقه تکرار، هر معادله دیفرانسیل تصادفی به یک معادله دیفرانسیل قطعی تبدیل می‌شود. به منظور بررسی ارتعاشات آزاد، مساله‌ی مقدار ویژه برای بدست آوردن فرکانس‌ها و شکل مدهای سیستم حل می‌شود. در نتیجه با داشتن مقادیر ویژه سیستم، خواص آماری مربوط به مشخصات ارتعاشات آزاد تیر مانند میانگین، انحراف استانده و تابع چگالی احتمال بدست آمده و اثر پارامترهای مختلف تیر و تورق بر آن مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین جهت بررسی صحت روابط استخراج شده و نیز برنامه‌های کامپیوتری نوشته شده، فرکانس‌های قطعی تیر با نتایج دیگران مقایسه شده و انطباق بسیار مناسبی مشاهده شده است.fa_IR
dc.format.extent1739
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.732
dc.subjectارتعاشات اتفاقیfa_IR
dc.subjectمیدا نهای تصادفیfa_IR
dc.subjectشبیه سازی مونت کارلوfa_IR
dc.subjectتیر متورقfa_IR
dc.subjectاجزا محدودfa_IR
dc.subjectدینامیک سازه‌هاfa_IR
dc.subjectدینامیک سیستمهای چند جزئیfa_IR
dc.titleتحلیل ارتعاشات آزاد تیر متورق با پارامترهای تصادفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue4
dc.citation.spage731
dc.citation.epage742


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد