نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکشت کار, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorخالقی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorیزدان پرست, سجادfa_IR
dc.contributor.authorخرم دل, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:56:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:56:08Z
dc.date.available1399-08-20T21:56:07Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:56:08Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.identifier.citationکشت کار, محمدرضا, خالقی, حسن, یزدان پرست, سجاد, خرم دل, محمد. (1397). مدل سازی عددی اغتشاش در جریان احتراقی اسپری دیزل با استفاده از روش شبیه سازی گردابه های بزرگ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(4), 823-836. doi: 10.22060/mej.2017.12159.5278fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12159.5278
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_1034.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480186
dc.description.abstractدر موتورهای دیزل پاشش مستقیم امروزی، فرآیندهای اسپری و احتراق آن، از طریق اختلاط کنترل می‌شوند. در روش شبیه سازی گردابه‌های بزرگ به دلیل اینکه مقیاس‌های بزرگ جریان به طور مستقیم حل می‌شوند و مقیا سهای کوچک مدل می‌شوند، بنابراین اختلاط هوا و بخار سوخت به روش شبیه سازی گردابه‌های بزرگ بهتر پیش بینی می‌شود و در نتیجه قابلیت پیش بینی مشخصات جریان واکنشی افزایش می یابد. در این پژوهش اغتشاش در جریان احتراقی اسپری دیزل با استفاده از روش شبیه سازی گردابه‌های بزرگ و مدل احتراقی راکتور اختلاط جزئی بر روی کد EPISO-SPRAY مورد مطالعه قرار می‌گیرد. با توسعه‌ی این کد، روش شبیه سازی گردابه‌های بزرگ بر روی حلگر جریان دوفازی مربوط به این کد اعمال می‌شود که درآن از دیدگاه اولری - لاگرانژی، دینامیک جریان بررسی می‌شود و در نهایت با روش رنس مقایسه می‌گردد. در این پژوهش، به منظور شبیه سازی اغتشاش در جریان احتراقی اسپری دیزل از مدل‌های زیرشبکه‌ی اسماگورینسکی و اسماگورینسکی دینامیکی و مدل احتراقی راکتور اختلاط جزئی استفاده شده است و نشان داده شده که استفاده از شبکه‌ی نسبتاً ریز نتایج قابل قبولی به دست می‌دهد. نتایج به دست آمده از طول نفوذ اسپری غیرواکنشی در محیط گازی و همچنین پروفیل سرعت فاز گاز در مرحله‌ی مکش جریان هوا به درون سیلندر در موتور دیزل به منظور اعتبارسنجی عملکرد کد حاضر در جریان تک فازی و دوفازی با داده‌های تجربی مقایسه گردیده است که نسبت به داده‌های تجربی دارای تطابق نسبتاً خوبی می‌باشد، به طوری که با مقایسه‌ی نتایج با داده‌های تجربی می توان نتیجه گرفت که نتایج شبیه سازی گردابه‌های بزرگ با شبکه‌ی ریز در جریان مغشوش غیر واکنشی از نتایج رنس بهتر است. نتایج احتراق اسپری دیزل با دو روش شبیه سازی گردابه‌های بزرگ و رنس نیز با استفاده از سینتیک تک مرحله ای با نتایج تجربی گروه آزمایشگاهی سندیا مقایسه گردیده است. مشخصات کلی جریان واکنشی مغشوش اعم از طول نفوذ اسپری سوخت و بخار آن با استفاده از هر دو روش اغتشاشی به‌خوبی پیش بینی می‌شود. با مقایسه‌ی شکل شعله با استفاده از دو روش اغتشاشی تفاوت‌های اندکی می‌توان مشاهده نمود، ولی مقدار کمینه و بیشین هی دما در هر دو یکسان است.fa_IR
dc.format.extent1784
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12159.5278
dc.subjectاغتشاشfa_IR
dc.subjectجریان احتراقی اسپری دیزلfa_IR
dc.subjectشبیه سازی گردابه های بزرگfa_IR
dc.subjectمتوسط گیری رینولدز معادلات ناویر استوکسfa_IR
dc.subjectموتور دیزلfa_IR
dc.subjectجریانهای آشفته و مدل‌های آنfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleمدل سازی عددی اغتشاش در جریان احتراقی اسپری دیزل با استفاده از روش شبیه سازی گردابه های بزرگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue4
dc.citation.spage823
dc.citation.epage836


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد