نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبردباری, حسنیهfa_IR
dc.contributor.authorبزرگ, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorجلیلی بهابادی, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:55:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:55:42Z
dc.date.available1399-08-20T21:55:42Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:55:42Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.identifier.citationبردباری, حسنیه, بزرگ, سید محمد, جلیلی بهابادی, محمد مهدی. (1396). محاسبه محدوده مجاز تغییرات پارامترهای دینامیکی یک خودرو مفصلی برای حفظ پایداری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(2), 351-362. doi: 10.22060/mej.2016.623fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.623
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_623.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480168
dc.description.abstractهدف این تحقیق، محاسبه محدوده مجاز تغ ییرات پارامترهای نامعین مؤثر در گشتاور و نیروهای وارد بر لاستیک یک خودرو مفصلی، برای حفظ<br />پایداری است. در این راستا، مدل هفت درجه آزادی از این خودرو که با سرعت طولی ثابت در مسیر مستقیم حرکت و دچار اغتشاش در صفحه حرکت<br />خود م یشود، انتخاب شده است. برای بهبود رفتار خودرو مفصلی تحت شرایطی که پارامترهای نامعین در مقادیر نامی خود قرار دارند، یک کنتر لکننده<br />پسخورخروجی که متغیرهای قابل انداز هگیری سیستم را بازخورد م یکند، طراحی شده است تا سیستم عملکرد مطلوبی در حضور اغتشاشات داشته باشد.<br />سپس، محدوده های پایداری مقاوم پارامترهای تایر و جاده، از جمله سختی لغزش طولی، سختی لغزش جانبی و سختی گشتاور هم راستاساز به منظور حفظ<br />پایداری حرکتی خودرو، محاسبه شده اند. با خطی سازی معادلات حرکت خودرو معادله مشخصه سیستم به صورت یک چند جمل های با ساختار نامعین چن دخطی<br />حاصل م یشود. در این ساختار، ضرایب چندجمل های خود توابعی چندخطی از پارامترهای نامعین سیستم هستند، ب هطوری که هر ضریب بر حسب هر یک<br />از پارامترهای نامعین خطی است. ب ههمین دلیل، از نتایج موجود در روش چندجمله ا یها در زمینه کنترل مقاوم برای محاسبه محدوده پایداری نامعین یهای<br />پارامتری استفاده شد هاست. رسم مکان هندسی ریش هها، نشان م یدهد که برای تمامی نقاط داخل و روی مرز محدوده سیستم پایدار است. برای بررسی<br />نتایج در شرایط واقع یتر، مدل شبیه ساز یشد های از این خودرو در نرم افزار ادامز ایجاد شده و درستی این محدوده پایداری مقاوم مورد بررسی قرارگرفت هاست.<br />نتایج نشا نداده است در خارج از این محدوده، خودرو ناپایدار است و فقط محدوده محاسبه شده م یتواند حرکت ایمن خودرو را تضمین کند.fa_IR
dc.format.extent1888
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.623
dc.subjectخودرو مفصلیfa_IR
dc.subjectمحدوده پایداری مقاومfa_IR
dc.subjectساختار چندخطیfa_IR
dc.subjectروش چندجمله ای هاfa_IR
dc.subjectکنترل مقاومfa_IR
dc.subjectسامانه های کنترل خودروfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.titleمحاسبه محدوده مجاز تغییرات پارامترهای دینامیکی یک خودرو مفصلی برای حفظ پایداریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue2
dc.citation.spage351
dc.citation.epage362


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد