| dc.contributor.author | پیلتن, عماد | fa_IR |
| dc.contributor.author | تیکنی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:54:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:54:55Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:54:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:54:55Z | |
| dc.date.issued | 2016-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-10-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پیلتن, عماد, تیکنی, رضا. (1395). مدلسازی غیرخطی و آنالیز حساسیت دستهموتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(4), 347-354. doi: 10.22060/mej.2016.550 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.550 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_550.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480129 | |
| dc.description.abstract | دستهموتور هیدرولیکی مکانیزمی واسط بین موتور و شاسی بوده و کارکرد اصلی آن کاهش میزان ارتعاشات منتقله از موتور به شاسی است. در این مقاله ابتدا با استخراج معادلات فضای حالت به کمک روش باندگراف، مدلسازی خطی دستهموتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق ارائه شده است.در ادامه با لحاظ کردن پارامترهای غیرخطی در معادلات حاکم بر سیستم، شبیهسازی در حوزهی زمان و سپس با بهرهگیری از روش واریانس، شبیهسازی در حوزهی فرکانس برای مدل غیرخطی این دستهموتور هیدرولیکی صورت گرفته است و نتایج حاصل با مدل خطی مقایسه شدهاند. این مقایسه نشان میدهد که قابلیت جداسازی ارتعاشات دستهموتور هیدرولیکی با درنظرگرفتن پارامترهای غیرخطی، کمتر از زمانی است که مدلسازی به صورت خطی انجام شود. در انتها با ارائه آنالیز حساسیت، میزان تأثیر هر یک از پارامترها بر رفتار دینامیکی این دسته-موتور هیدرولیکی بحث شده و در نهایت نشان داده شده است که قطر مسیر اینرسی خارجی و داخلی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر موقعیت فرکانسهای فاق اول و دوم دارند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 958 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.550 | |
| dc.subject | جداسازی ارتعاشات | fa_IR |
| dc.subject | دستهموتور هیدرولیکی | fa_IR |
| dc.subject | مدلسازی غیرخطی | fa_IR |
| dc.subject | سختی دینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | فرکانس فاق | fa_IR |
| dc.subject | کاهش صدا و ارتعاش در اجزای خودرو | fa_IR |
| dc.subject | مدلسازی سیستم های دینامیکی | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی غیرخطی و آنالیز حساسیت دستهموتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوى کارشناسى ارشد، دانشکده مهندسى مکانیک، دانشگاه صنعتى اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسى مکانیک، دانشگاه صنعتى اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 48 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 347 | |
| dc.citation.epage | 354 | |