نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیلتن, عمادfa_IR
dc.contributor.authorتیکنی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:55Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:55Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.identifier.citationپیلتن, عماد, تیکنی, رضا. (1395). مدل‌سازی غیر‌خطی و آنالیز حساسیت دسته‌موتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(4), 347-354. doi: 10.22060/mej.2016.550fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.550
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_550.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480129
dc.description.abstractدسته‌موتور هیدرولیکی مکانیزمی واسط بین موتور و شاسی بوده و کارکرد اصلی آن کاهش میزان ارتعاشات منتقله از موتور به شاسی است. در این مقاله ابتدا با استخراج معادلات فضای حالت به کمک روش باند‌گراف، مدل‌سازی خطی دسته‌موتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق ارائه شده است.در ادامه با لحاظ کردن پارامترهای غیر‌خطی در معادلات حاکم بر سیستم، شبیه‌سازی در حوزه‌ی زمان و سپس با بهره‌گیری از روش واریانس، شبیه‌سازی در حوزه‌ی فرکانس برای مدل غیر‌خطی این دسته‌موتور هیدرولیکی صورت گرفته است و نتایج حاصل با مدل خطی مقایسه شده‌اند. این مقایسه نشان می‌دهد که قابلیت جداسازی ارتعاشات دسته‌موتور هیدرولیکی با درنظرگرفتن پارامترهای غیرخطی، کمتر از زمانی است که مدل‌سازی به صورت خطی انجام شود. در انتها با ارائه آنالیز حساسیت، میزان تأثیر هر یک از پارامترها بر رفتار دینامیکی این دسته-موتور هیدرولیکی بحث شده و در نهایت نشان داده شده است که قطر مسیر اینرسی خارجی و داخلی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر موقعیت فرکانس‌های فاق اول و دوم دارند.fa_IR
dc.format.extent958
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.550
dc.subjectجداسازی ارتعاشاتfa_IR
dc.subjectدسته‌موتور هیدرولیکیfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی غیر‌خطیfa_IR
dc.subjectسختی دینامیکیfa_IR
dc.subjectفرکانس فاقfa_IR
dc.subjectکاهش صدا و ارتعاش در اجزای خودروfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleمدل‌سازی غیر‌خطی و آنالیز حساسیت دسته‌موتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاقfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوى کارشناسى ارشد، دانشکده مهندسى مکانیک، دانشگاه صنعتى اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسى مکانیک، دانشگاه صنعتى اصفهانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue4
dc.citation.spage347
dc.citation.epage354


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد