مدلسازی غیرخطی و آنالیز حساسیت دستهموتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق
(ندگان)پدیدآور
پیلتن, عمادتیکنی, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دستهموتور هیدرولیکی مکانیزمی واسط بین موتور و شاسی بوده و کارکرد اصلی آن کاهش میزان ارتعاشات منتقله از موتور به شاسی است. در این مقاله ابتدا با استخراج معادلات فضای حالت به کمک روش باندگراف، مدلسازی خطی دستهموتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق ارائه شده است.در ادامه با لحاظ کردن پارامترهای غیرخطی در معادلات حاکم بر سیستم، شبیهسازی در حوزهی زمان و سپس با بهرهگیری از روش واریانس، شبیهسازی در حوزهی فرکانس برای مدل غیرخطی این دستهموتور هیدرولیکی صورت گرفته است و نتایج حاصل با مدل خطی مقایسه شدهاند. این مقایسه نشان میدهد که قابلیت جداسازی ارتعاشات دستهموتور هیدرولیکی با درنظرگرفتن پارامترهای غیرخطی، کمتر از زمانی است که مدلسازی به صورت خطی انجام شود. در انتها با ارائه آنالیز حساسیت، میزان تأثیر هر یک از پارامترها بر رفتار دینامیکی این دسته-موتور هیدرولیکی بحث شده و در نهایت نشان داده شده است که قطر مسیر اینرسی خارجی و داخلی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر موقعیت فرکانسهای فاق اول و دوم دارند.
کلید واژگان
جداسازی ارتعاشاتدستهموتور هیدرولیکی
مدلسازی غیرخطی
سختی دینامیکی
فرکانس فاق
کاهش صدا و ارتعاش در اجزای خودرو
مدلسازی سیستم های دینامیکی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-12-211395-10-01
ناشر
دانشگاه صنعتی امیر کبیرسازمان پدید آورنده
دانشجوى کارشناسى ارشد، دانشکده مهندسى مکانیک، دانشگاه صنعتى اصفهاناستادیار، دانشکده مهندسى مکانیک، دانشگاه صنعتى اصفهان
شاپا
2008-60322476-3446




