نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتوکلی دستجرد, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorغفوریان, محمد مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی میم, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:43Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:43Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.identifier.citationتوکلی دستجرد, فاطمه, غفوریان, محمد مصطفی, شفیعی میم, محمد حسین. (1395). ارزیابی نحوه‌ی انتخاب ظرفیت موتورگازسوز در بهینه‌سازی سیستمCCHP با استفاده از الگوریتم ژنتیک مطالعه موردی: مجتمع ورزشی آبی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(1), 79-92. doi: 10.22060/mej.2016.575fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.575
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_575.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480117
dc.description.abstractدر این مقاله با استفاده از سه آنالیز انرژی، اقتصادی و زیست‌محیطی به بهینه سازی ظرفیت نامی تجهیزات سیستم تولید هزمان برق، حرارت و برودت با محرک اولیه موتورگازسوز، برای یک مجتمع ورزشی آبی پرداخته شده است. آنالیزها برای دو سناریوی متفاوت تداخل سیستم با شبکه (امکان فروش الکتریسیته SSو عدم امکان فروش SNS) و نیز تعیین بهینه پارامترهای طراحی که شامل تعداد موتورگازسوز و ظرفیت نامی و بارجزیی آن‌ها، ظرفیت گرمایشی بویلر، ظرفیت سرمایشی چیلرهای الکتریکی و جذبی می‌باشند، انجام شده است. پارامترهای طراحی با استفاده از یک تابع هدف چند معیاره که سودسالیانه نسبی (RAB) نامیده می‌شود و الگوریتم ژنتیک بهینه گردیده‌اند. در گام بعدی نحوه‌ی انتخاب ظرفیت نامی موتورگازسوز از نظر اقتصادی( PB ,RAB)و صرفه جویی در مصرف سوخت(FESR) و زیست محیطی (CO2) مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج‌ بهینه‌سازی نشان می‌دهد که در سناریوی امکان فروش الکتریسیته دو موتورگازسوز (با ظرفیت‌هایkW 130E1= و kW 150E2=) و در سناریوی عدم امکان فروش الکتریسیته یک موتورگازسوز (با ظرفیت kW 120E=) بیشترین مقدار تابع هدف را به همراه دارند. بعلاوه نتایج ارزیابی نحوه‌ی انتخاب موتورگازسوز نشان داد که اگر در سناریوهای امکان و عدم امکان فروش الکتریسیته دو ظرفیت مشابه به جای ظرفیت‌های بهینه انتخاب شوند، دوره بازگشت سرمایه و سود سالیانه نسبی به ترتیب افزایش و کاهش می‌یابند و پارامترهای‌ نسبت صرفه جویی در مصرف سوخت و نسبت کاهش انتشار آلاینده CO2 در سناریوی امکان(عدم امکان ) فروش الکتریسیته، روند کاهشی(افزایشی) خواهند داشت.fa_IR
dc.format.extent785
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.575
dc.subjectسیستم تولید همزمان حرارت برق وسرماfa_IR
dc.subjectماکزیمم سود سالیانهfa_IR
dc.subjectامکان فروش برقfa_IR
dc.subjectرفتار سامانه‌های تولید همزمان با بهره‌گیری از انرژیهای تلفاتیfa_IR
dc.subjectسامانه‌های تولید همزمان برق،گرما و سرماfa_IR
dc.titleارزیابی نحوه‌ی انتخاب ظرفیت موتورگازسوز در بهینه‌سازی سیستمCCHP با استفاده از الگوریتم ژنتیک مطالعه موردی: مجتمع ورزشی آبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدعو دانشگاه فنی حرفه ای، مهندسی مکانیک، آموزشکده فنی حرفه ای قاین )امام خمینی )ره((fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده فنی مهندسی، مهندسی مکانیک، دانشگاه بزرگمهر قائناتfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue1
dc.citation.spage79
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد