نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorMounesan, Masoudfa_IR
dc.contributor.authorطلائی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorملاطفی, حبیب اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:40Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:40Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:40Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.identifier.citationMounesan, Masoud, طلائی, محمدرضا, ملاطفی, حبیب الله. (1395). بررسی پارامترهای موثر بر سرعت بحرانی تهویه در تونل‌های مترو. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 48(1), 41-54. doi: 10.22060/mej.2016.368fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.368
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_368.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480114
dc.description.abstractبا توجه به اهمیت ایمنی تونل‌های زیرزمینی و سلامتی مسافرین، تحلیل و شبیه‌سازی آتش‌سوزی در تونل برای طراحی یک سیستم تهویه مناسب و کارآمد و مقابله با خطرات و کاهش آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی لازم و ضروری است. سیستم تهویه طولی به طور گسترده در تهویه تونل استفاده می‌شود و یکی از مهم‌ترین پارامترها برای ایمنی تونل در هنگام آتش‌سوزی در این نوع سیستم ، سرعت بحرانی تهویه است. سرعت بحرانی تهویه، حداقل سرعت جریان طولی هوا است که مانع از برگشت دود ناشی از آتش‌سوزی به سمت بالادست جریان می‌شود. اگر سرعت تهویه کمتر از سرعت بحرانی باشد، دود و اثرات ناشی از آتش‌سوزی در بالادست جریان پخش‌شده و مشکلاتی از جمله عدم دید مناسب و کمبود اکسیژن برای مسافران به وجود می‌آید. در سرعت جریان هوای برابر با سرعت بحرانی تهویه، دود و گرما به پایین‌دست تونل حرکت می‌کند و بدین ترتیب هوای تازه و یک مسیر امن برای فرار مسافران فراهم می‌شود. هدف از این مطالعه بررسی سرعت بحرانی تهویه و پارامترهای تأثیرگذار بر روی آن است. در این مقاله از کد FDS که یک شبیه‌ساز دینامیک سیالات محاسباتی است برای مطالعه سرعت بحرانی استفاده شده است. سپس اثر شکل منبع آتش، وجود وسیله نقلیه مانند قطار درون تونل، شکل هندسی تونل و شیب تونل بر روی سرعت بحرانی تهویه مورد بررسی قرار گرفتfa_IR
dc.format.extent847
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.368
dc.subjectآتش‌سوزی در تونلfa_IR
dc.subjectسرعت بحرانی تهویهfa_IR
dc.subjectبرگشت جریانfa_IR
dc.subjectجریان های آرامfa_IR
dc.titleبررسی پارامترهای موثر بر سرعت بحرانی تهویه در تونل‌های متروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی را هآهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی را هآهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی را هآهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue1
dc.citation.spage41
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد