نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعظمی گودرزی, علیfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی کچپی, سید حبیب اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:54:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:54:13Z
dc.date.available1399-08-20T21:54:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:54:13Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.identifier.citationمعظمی گودرزی, علی, هاشمی کچپی, سید حبیب الله. (1393). بهبود پروفیل هندسی چرخ زنجیر در سامانه انتقال قدرت دوچرخه با هدف تعدیل در دامنه نوسان شتاب حاصل از رکابزدن. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 46(2), 23-33. doi: 10.22060/mej.2015.352fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2015.352
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_352.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480093
dc.description.abstractبر پایه نتایج بدست آمده از داده های آزمایشگاهی و تحلیل های مکانیکی وابسته به آن، بزرگی نیرویی که یک دوچرخه سوار می تواند در حداکثر توان خود بر پنجه رکاب ها وارد آورد، تابعی از موقعیت زاویه ای رکاب ها است. از اینرو بر ایند گشتاور هایی که این نیرو ها در محور رکاب وارد می نمایند، طبیعتی متناوب دارد. برای جلوگیری از انتقال نوسانات گشتاور به چرخ محرک دوچرخه که افت و خیز در شتاب دوچرخه را بهمراه دارد باید از سیستم انتقال نیروی ویژه ای بهره جست. طراحی چنین مکانیزمی موضوع پژوهش حاضر می باشد. طرح مذکور در واقع یک نمونه بهینه سازی شده از سیستم های معمولی تولید انرژی مکانیکی به روش رکابزدن می باشد که در آن برای انتقال توان از محور رکاب به زنجیر از یک چرخ زنجیر بیضی گون استفاده شده است.<br /> با توجه به ویژگیهای چرخ زنجیر جدید، سازوکار انتقال قدرتی که از آن استفاده می کند می تواند نوسانات متناوب گشتاور وارده بر محور رکاب را تعدیل نماید. بنا براین روند شتابگیری در دوچرخه ای که از این سیستم انتقال نیرو استفاده می کند تقریبا بدون نوسان خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent1096
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2015.352
dc.subjectگشتاور متناوبfa_IR
dc.subjectدامنه نوسانfa_IR
dc.subjectدوچرخهfa_IR
dc.subjectتحلیل مکانیکیfa_IR
dc.subjectچرخ زنجیر بیضی شکلfa_IR
dc.titleبهبود پروفیل هندسی چرخ زنجیر در سامانه انتقال قدرت دوچرخه با هدف تعدیل در دامنه نوسان شتاب حاصل از رکابزدنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد ، دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.citation.volume46
dc.citation.issue2
dc.citation.spage23
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد