نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتیمورتاش, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمه پیکر, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorلکزیان, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:52:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:52:09Z
dc.date.available1399-08-20T21:52:09Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:52:09Z
dc.date.issued2011-07-23en_US
dc.date.issued1390-05-01fa_IR
dc.identifier.citationتیمورتاش, علیرضا, مه پیکر, محمدرضا, لکزیان, اسماعیل. (1390). بررسی جریان چگالشی بخار در گذرگاه پره های یک توربین همراه با نازل ورودی مرطوب. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 43(1), 71-84. doi: 10.22060/mej.2011.62fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2011.62
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_62.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480014
dc.description.abstractبخار با انبساط سریع در شیپوره­ها و نیز گذرگاه پره­های توربین، فوق سرد می­شود؛ بخار فوق سرد مستعد جوانه­زایی  هموژن است و فرآیند چگالش به طور معمول به صورت لحظه­ای و به وسیله شوک چگالش که موجب تلفات ترمودینامیکی و آئرودینامیکی است، انجام می­گیرد. به این ترتیب، با تشکیل قطرات و در نتیجه کاهش انرژی گیبز، تعادل ترمودینامیکی برقرار می­شود. برای حل دوبعدی جریان گفته شده، معادلات بقاء با معادلات حاکم بر تشکیل و رشد قطرات ترکیب شده و از روش تایم­مارچینگ جیمسون مبنی بر حجم کنترلی و طرح مغشوش بالدوین - لوماکس استفاده شده است. برای بررسی اعتبار روش تدوین شده، توزیع فشار در امتداد مسیر یک شیپوره و نیز گذرگاه پره­های یک توربین و همچنین اندازه قطرات در انتهای هر دو هندسه محاسبه و با مقادیر تجربی موجود مقایسه شده­اند که برابری خوبی بین نتایج عددی و داده­های تجربی گزارش شده است. با توجه به اعتبار روش تدوین شده، بررسی تئوریک برای کنترل شدت و موقعیت شوک میعان در گذرگاه      پره­های یک توربین ازراه پاشش قطرات در ورودی انجام شده است. برای این کار یک شیپوره همگرا در بالا دست پره توربین در نظر گرفته شده است و نتایج به دست آمده از حل عددی نشان می­دهند که وجود قطرات با اندازه مناسب در ورودی گذرگاه پره­های توربین سبب ضعیف شدن  و به تعویق افتادن شوک چگالش در گذرگاه پره­ها می­شود.fa_IR
dc.format.extent1150
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2011.62
dc.subject: فوق سردfa_IR
dc.subjectجوانه زاییfa_IR
dc.subjectشوک چگالشfa_IR
dc.subjectجریان بخار مرطوبfa_IR
dc.subjectجیمسونfa_IR
dc.subjectبالدوین لوماکس و پاششfa_IR
dc.titleبررسی جریان چگالشی بخار در گذرگاه پره های یک توربین همراه با نازل ورودی مرطوبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول و دانشیار، گروه مکانیک، تبدیل انرژی، دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد؛fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مکانیک، تبدیل انرژی، دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد؛fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مکانیک، تبدیل انرژی، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت معلم سبزوار؛fa_IR
dc.citation.volume43
dc.citation.issue1
dc.citation.spage71
dc.citation.epage84


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد