نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخاچیان, آلیسfa_IR
dc.contributor.authorهارون زاده, ریحانهfa_IR
dc.contributor.authorحقانی, شیماfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, تهمینهfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1404-02-11T07:37:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-05-01T07:37:06Z
dc.date.available1404-02-11T07:37:06Zfa_IR
dc.date.available2025-05-01T07:37:06Z
dc.date.issued2024-11-01en_US
dc.date.issued1403-08-11fa_IR
dc.identifier.citationخاچیان, آلیس, هارون زاده, ریحانه, حقانی, شیما, صالحی, تهمینه, رضایی, مسعود. (1403). درک پرستاران از کیفیت خدمات پرستاری در پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران. نشریه پرستاری ایران, 37(150), 0-0. doi: 10.32598/ijn.37.150.3008fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.37.150.3008
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-3488-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1161221
dc.description.abstractمقدمه: ارائه خدمات با کیفیت بالا در سازمان‌های خدماتی، به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، برای موفقیت ضروری است. خدمات با کیفیت منجر به رضایت بیماران و کاهش هزینه‌ها می‌شود. اندازه‌گیری کیفیت، به ویژه ارزیابی فعالیت‌های پرستاران، از عوامل کلیدی در بهبود کیفیت مراقبت است. هدف این مطالعه، تعیین درک پرستاران مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران از کیفیت مراقبت‌های پرستاری است. روش کار: این پژوهش توصیفی بر روی 265 پرستار شاغل در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1400 انجام شد. نمونه‌گیری به صورت طبقه‌ای با تخصیص متناسب انجام شد. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه‌های اطلاعات جمعیت‌شناختی و پرسشنامه‌ای برای ارزیابی درک پرستاران از کیفیت خدمات پرستاری بود که 25 سؤال در ارتباط با ابعاد مختلف کیفیت را شامل می‌شد. جمع‌آوری داده‌ها پس از کسب مجوز از کمیته اخلاق دانشگاه انجام شد.. یافته‌ها: از 265 پرستار، 67.7% زن و میانگین سنی 34.32 سال بودند. نتایج نشان داد میانگین کیفیت خدمات پرستاری 76.35 بوده و در بعد مسئولیت و دقت بالاترین (3.28) و در بعد ارتقاء سلامت پایین‌ترین (2.79) نمره را کسب کردند. نتیجه‌گیری: کیفیت کلی خدمات پرستاری در حد مطلوب است، اما پرستاران در ابعاد دقت و مسئولیت‌پذیری نمرات بالاتری دارند. توجه به ابعاد ارتباط، رضایت‌مندی و ارتقاء سلامت در آموزش پرستاران ضروری است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.37.150.3008
dc.subjectمراقبتfa_IR
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectکیفیت مراقبت پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleدرک پرستاران از کیفیت خدمات پرستاری در پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی – جراحی، دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی – جراحی، دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه آمار زیستی، دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ایران ، تهران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت پرستاری، دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume37
dc.citation.issue150
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد