• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط بین توجه به مسئولیت اجتماعی و نوآوری و خلاقیت شرکت

    (ندگان)پدیدآور
    آیدا حجتی راد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    599.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در محیط اقتصادی مدرن مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) از یک عمل خیریه به یک جزء اساسی از استراتژی شرکت‌ها تبدیل شده است. همچنین معرفی موضوعات جدید در زمینه تحقیقات با ترکیب مسئولیت اجتماعی و نوآوری توسط کشورها برای حفظ موقعیت رقابتی در اقتصاد جهانی، منجر به گسترش ادبیات موجود در این زمینه شده است. این امر به این دلیل است که نوآوری نه تنها توسط توسعه فن آوری ها و مهارت های جدید، بلکه با تمرکز جهانی بر مسائل مسئولیت اجتماعی هدایت می شود. امروزه برای موفقیت و نوآوری شرکت ها، آنها باید تاثیر اجتماعی و زیست محیطی فرآیندهای عملیاتی خود را در نظر بگیرند، خلاقیت کارکنان خود را برانگیزند و با تامین کنندگان، مشتریان و سایر شرکای تجاری خود برای طراحی و توسعه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه همکاری کنند که ارتباط نزدیکی با مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری دارد. در این مقاله ارتباط بین توجه به مسئولیت اجتماعی و نوآوری شرکت مورد برسی قرار میگیرد. یافته‌ها حاکی از آن است که زمانی که سازمان‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود اهمیت می‌دهند، کارمندان احساس تعلق و انگیزه بیشتری برای مشارکت در فعالیت‌ها و پروژه‌های نوآورانه پیدا می‌کنند. بر اساس این نتایج، مطالعه حاضر توصیه می‌کند که سازمان‌ها شیوه‌های مسئولیت اجتماعی را در اولویت قرار دهند تا بتوانند نوآوری و خلاقیت را در محیط کار خود تقویت کنند. با ایجاد یک فرهنگ سازمانی که در آن مسئولیت اجتماعی ارزشمند تلقی شود، می‌توان به بهبود عملکرد کلی سازمان و ارتقاء سطح خلاقیت و نوآوری در میان کارمندان دست یافت. این رویکرد نه تنها به نفع کارمندان است، بلکه می‌تواند به موفقیت و پایداری بلندمدت سازمان نیز کمک کند.
    کلید واژگان
    توجه به مسئولیت اجتماعی شرکتی
    نوآوری شرکت
    خلاقیت

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2024-12-27
    1403-10-07
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی فروردین، قائمشهر، مازندران، ایران

    شاپا
    4573-2588
    URI
    https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3084
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1157558

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب