ارزیابی کیفیت خدمات اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرهای بناب، مراغه، عجب شیر و ملکان بر اساس مدل سروکوال.
(ندگان)پدیدآور
جوانی, وجیههمیرزائی, جلال
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه کسب مزیت رقابتی یکی از اولویتهای مهم برای سازمانها در جهت موفقیت میباشد که ایجاد این مزیت خود نیازمند شناسایی انتظارات و نیازهای مشتریان و داشتن برنامهای راهبردی برای تعیین آنها میباشد. از اینرو هدف از این تحقیق ارزیابی کیفیت خدمات اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرهای بناب، مراغه، عجب شیر و ملکان بر اساس مدل سروکوال بود. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع پژوهشهای کاربردی و به لحاظ شیوهی گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که به شکل میدانی به مرحله اجرا درآمد. جامعهی آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان و استفادهکنندگان از خدمات اماکن ورزشی شهرستانهای بناب، مراغه، عجبشیر و ملکان بود. انتخاب نمونه آماری این تحقیق با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی بود که با توجه به تعداد بالای جامعه آماری، تعداد نمونه آماری بر اساس جدول مورگان و با توجه به تعداد جامعه بالاترین میزان نمونه آماری به تعداد 384 نفر انتخاب شد. تجزیه و تحلیل دادهها، با استفاده از نرمافزار spss انجام گرفت که به منظور سامان دادن و خلاصه کردن نمرههای خام و توصیف اندازههای به دست آمده از نمونهها از آمار توصیفی استفاده شد. همچنین از آزمونهای آماری استنباطی کلموگروف اسمیرنف برای بررسی نرمال بودن دادههای پژوهش و ویلکاکسون، فریدمن و t مستقل برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. تحلیل دادهها در سطح معنیداری 05/0 انجام شد. نتایج به دست آمده نشان داد در هر 5 بعد کیفیت خدمات شکاف منفی و معنیداری وجود دارد (بین انتظارات و ادراکات مشتریان) که مسئولین باید برای بهبود آن تلاش بیشتری نمایند.
کلید واژگان
کیفیت خدماتاماکن ورزشی
سروکوال
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2022-02-201400-12-01
ناشر
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزسازمان پدید آورنده
آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز، دانشکده تربیت بدنی ، گروه مدیریت ورزشیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.



