نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیک سرشت, صباfa_IR
dc.contributor.authorجعفری ندوشن, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T01:46:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T01:46:54Z
dc.date.available1403-12-21T01:46:54Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T01:46:54Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2024-06-23en_US
dc.date.submitted1403-04-03fa_IR
dc.identifier.citationنیک سرشت, صبا, جعفری ندوشن, مهدی. (1403). کنترل هماهنگ چند عامل برای انجام فرود خودکار و اجرای مانورهای هماهنگ با استفاده از رویکرد تخصیص کنترل فازی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 56(7), 983-1002. doi: 10.22060/mej.2024.23297.7739fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.23297.7739
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5600.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1145706
dc.description.abstractدر بسیاری از پیمایه‌های نسل جدید، استفاده از رویکرد تخصیص کنترل، یکی از روش‌های موثر برای انجام مانورهای هماهنگ هوایی به منظور کاهش انرژِی مورد نیاز جهت انجام عملیات مختلف، جبران‌سازی عیوب عملگرهای سیستم، افزایش قابلیت اطمینان، افزایش قابلیت اعتماد و جلوگیری از به اشباع رسیدن عملگرها است. این مقاله، به کنترل هماهنگ چند عامل برای فرود خودکار و انجام مانورهای هماهنگ با استفاده از رویکرد تخصیص کنترل فازی می‌پردازد. برای انجام پرواز هماهنگ، نقش پیشرو  برعهده یکی از پیمایه‌ها است که به عنوان عامل پیشرو شناخته می‌شود، در حالی که دو پیمایه دیگر، به عنوان عامل‌های پیرو عمل می‌کنند. با استفاده از کنترل‌کننده‌ فازی، بهینه‌سازی پارامترهای آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک و تخصیص سیگنال‌های کنترلی بین عملگرهای بالابر و سیستم کنترل بردار نیروی پیشران، می‌توان عامل‌ها را با پایداری مطلوب، دقت کافی و حداقل تلاش کنترلی به ارتفاعی مشخص هدایت نمود و سپس مانورهای هماهنگ و منظمی را به انجام رسانید. نتایج نشان می‌دهد که روش تخصیص کنترل فازی، دقت بالایی را در کنترل فرود  پیمایه به یک ارتفاع مشخص دارا بوده و در نهایت، پیمایه‌ها با شرایط مناسب، پایداری کافی، دقت بالا ، زمان نسبتاً کوتاه و کمترین میزان تلاش کنترلی به اجرای مانور فرود خودکار هماهنگ می‌پردازند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.23297.7739
dc.subjectتخصیص کنترل فازیfa_IR
dc.subjectسیستم‌های چند عاملهfa_IR
dc.subjectپرواز هماهنگfa_IR
dc.subjectفرود خودکارfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازی چند هدفهfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.titleکنترل هماهنگ چند عامل برای انجام فرود خودکار و اجرای مانورهای هماهنگ با استفاده از رویکرد تخصیص کنترل فازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume56
dc.citation.issue7
dc.citation.spage983
dc.citation.epage1002
nlai.contributor.orcid0000-0001-8493-8175


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد