نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنعیمی, آرمانfa_IR
dc.contributor.authorمردانی حموله, مرجانfa_IR
dc.contributor.authorقلجه, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorحقانی, شیماfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T01:01:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T01:01:32Z
dc.date.available1403-12-21T01:01:32Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T01:01:32Z
dc.date.issued2024-06-01en_US
dc.date.issued1403-03-12fa_IR
dc.identifier.citationنعیمی, آرمان, مردانی حموله, مرجان, قلجه, مهناز, حقانی, شیما. (1403). استفاده مشکل‌زا از اینترنت در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم: مطالعه توصیفی در شهر تهران. نشریه پرستاری ایران, 37(148), 132-145. doi: 10.32598/ijn.37.148.764.32fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.37.148.764.32
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-3824-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1142126
dc.description.abstractزمینه و هدف  امروزه با گسترش کاربردهای اینترنت در میان دانش‌آموزان، استفاده مشکل دار از آن نیز رو به افزایش می‌باشد. این مطالعه با هدف ارزیابی استفاده مشکل‌زا از اینترنت در میان دانش‌آموزان شهر تهران انجام شد. روش بررسی در این مطالعه توصیفی، 256 دانش‌آموز از بین مدارس مقطع دوم متوسطه شهر تهران با روش نمونه‌گیری سهمیه‌ای در سال 1401 بررسی شدند. ابزار گرداوری اطلاعات در این مطالعه فرم اطلاعات فردی و مقیاس روا و پایاشده استفاده مشکل‌زا از اینترنت بود که به روش خودگزارشی توسط نمونه‌های موردمطالعه تکمیل شد. سپس داده‌ها با نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 16 و با به‌کارگیری آمار توصیفی و استنباطی (آزمون‌های تی مستقل، آنالیز واریانس) تجزیه‌‌وتحلیل شدند. یافته‌ها میانگین نمره استفاده مشکل دار از اینترنت در بین دانش‌آموزان 8/19±50/27 از نمره کل 100 بود. بیشترین میانگین استفاده مشکل‌زا از اینترنت در بعد مداخلات اجتماعی برابر با 0/55±2/59 و کمترین در بعد اثرات سوء برابر با 0/51±2/44 بود. استفاده مشکل‌زا از اینترنت با هیچ‌یک از مشخصات فردی دانش‌آموزان ارتباط معنی‌دار آماری نداشت (0/05 نتیجه‌گیری طراحی برنامه‌هایی در جهت آموزش به دانش‌آموزان مقطع متوسطه جهت کاهش استفاده مشکل‌زا از اینترنت توسط مسئولین مدارس پیشنهاد می‌شود. این برنامه‌ها می‌تواند توسط روان‌پرستاران در سطح مدارس به اجرا گذاشته شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.37.148.764.32
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectاستفاده مشکل‌زا از اینترنتfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleاستفاده مشکل‌زا از اینترنت در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم: مطالعه توصیفی در شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانپرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانپرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری و مامایی، پژوهشکده مدیریت سلامت، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت پرستاری، مرکز تحقیقات پرستاری جامعه، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آمار زیستی، مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پرشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume37
dc.citation.issue148
dc.citation.spage132
dc.citation.epage145
nlai.contributor.orcid0009-0005-1627-1838


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد