| dc.contributor.author | عباس عبادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | منیره انوشه | fa_IR |
| dc.contributor.author | فاطمه الحانی | fa_IR |
| dc.contributor.author | زهرا فارسی | fa_IR |
| dc.contributor.author | مجید نجفی کلیانی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-21T01:01:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-11T01:01:20Z | |
| dc.date.available | 1403-12-21T01:01:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-11T01:01:20Z | |
| dc.date.issued | 2010-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عباس عبادی, منیره انوشه, فاطمه الحانی, زهرا فارسی, مجید نجفی کلیانی. (1389). آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 23(65), 33-41. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5923 | |
| dc.identifier.issn | 2008-5931 | |
| dc.identifier.uri | http://ijn.iums.ac.ir/article-1-823-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1142112 | |
| dc.description.abstract | p align=right strong زمینه و هدف: /strongآموزش فرایندی مستمر و پویاست. آسیب شناسی برنامه های آموزشی هر رشته می تواند در شناسایی مشکلات و موانع و ارائه راهبردهای عملیاتی برای مرتفع کردن آنها کمک کننده باشد مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل آسیب رساننده در آموزش درس بررسی وضعیت سلامت دوره کارشناسی پرستاری انجام شده است. /pp align=right strong روش بررسی /strongstrong: /strongiاین پژوهش یک مطالعه کیفی با روش آنالیز محتوی است . تجارب 17 نفر شامل 14 دانشجوی کارشناسی و 3 نفر از مربیان پرستاری دانشکده پرستاری بقیه ا... (عج) به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و داده ها با مصاحبه نیمه ساختار چهره به چهره و گروه متمرکز جمع آوری گردید. محتوی مصاحبه ها نسخه برداری و با روش تحلیل محتوی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. /i/pp align=right strong یافته ها: /strongعوامل آسیب رسان در ارائه درس بررسی وضعیت سلامت در زمینه های برنامه ریزی آموزشی، محیط، مربی پرستاری و ارزشیابی می باشد. مشکلات جانبی نظیر عدم به کارگیری توانمندی های آموزشی کسب شده در محیط واقعی (محیط های درمانی) و ابهام در شرح وظایف پرستاران از جمله عوامل آسیب رسان دیگر می باشند. /pp align=right strong نتیجه گیری کلی: /strongبا توجه به یافته ها، به منظور کاربردی نمودن آموخته های درس بررسی وضعیت سلامت، بایستی به طور همزمان نگاهی جامع به وظایف پرستاران در محیط های درمانی داشت و همچنین با تقویت نظام آموزشی فعلی و تداوم آموزش مربیان و پرستاران بالینی علاوه بر تقویت امکانات به کارگیری آموخته ها مشکلات را به حداقل ممکن رساند. /pp align=right strong /strong/p | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iran Journal of Nursing | en_US |
| dc.subject | بررسی وضعیت سلامت - کارشناسی پرستاری - آسیب شناسی درس - تحلیل محتوی | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | کیفی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 65 | |
| dc.citation.spage | 33 | |
| dc.citation.epage | 41 | |