نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباس عبادیfa_IR
dc.contributor.authorمنیره انوشهfa_IR
dc.contributor.authorفاطمه الحانیfa_IR
dc.contributor.authorزهرا فارسیfa_IR
dc.contributor.authorمجید نجفی کلیانیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T01:01:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T01:01:20Z
dc.date.available1403-12-21T01:01:20Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T01:01:20Z
dc.date.issued2010-08-01en_US
dc.date.issued1389-05-10fa_IR
dc.identifier.citationعباس عبادی, منیره انوشه, فاطمه الحانی, زهرا فارسی, مجید نجفی کلیانی. (1389). آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 23(65), 33-41.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-823-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1142112
dc.description.abstractp align=right strong زمینه و هدف: /strongآموزش فرایندی مستمر و پویاست. آسیب شناسی برنامه های آموزشی هر رشته می تواند در شناسایی مشکلات و موانع و ارائه راهبردهای عملیاتی برای مرتفع کردن آن‌ها کمک کننده باشد مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل آسیب رساننده در آموزش درس بررسی وضعیت سلامت دوره کارشناسی پرستاری انجام شده است. /pp align=right strong روش بررسی /strongstrong: /strongiاین پژوهش یک مطالعه کیفی با روش آنالیز محتوی است . تجارب 17 نفر شامل 14 دانشجوی کارشناسی و 3 نفر از مربیان پرستاری دانشکده پرستاری بقیه ا... (عج) به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و داده ها با مصاحبه نیمه ساختار چهره به چهره و گروه متمرکز جمع آوری گردید. محتوی مصاحبه ها نسخه برداری و با روش تحلیل محتوی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. /i/pp align=right strong یافته ها: /strongعوامل آسیب رسان در ارائه درس بررسی وضعیت سلامت در زمینه های برنامه ریزی آموزشی، محیط، مربی پرستاری و ارزشیابی می باشد. مشکلات جانبی نظیر عدم به کارگیری توانمندی های آموزشی کسب شده در محیط واقعی (محیط های درمانی) و ابهام در شرح وظایف پرستاران از جمله عوامل آسیب رسان دیگر می باشند. /pp align=right strong نتیجه گیری کلی: /strongبا توجه به یافته ها، به منظور کاربردی نمودن آموخته های درس بررسی وضعیت سلامت، بایستی به طور همزمان نگاهی جامع به وظایف پرستاران در محیط های درمانی داشت و همچنین با تقویت نظام آموزشی فعلی و تداوم آموزش مربیان و پرستاران بالینی علاوه بر تقویت امکانات به کارگیری آموخته ها مشکلات را به حداقل ممکن رساند. /pp align=right strong /strong/pfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectبررسی وضعیت سلامت - کارشناسی پرستاری - آسیب شناسی درس - تحلیل محتویfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleآسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeکیفیfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue65
dc.citation.spage33
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد