آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری
(ندگان)پدیدآور
عباس عبادیمنیره انوشهفاطمه الحانیزهرا فارسیمجید نجفی کلیانی
نوع مدرک
Textکیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
p align=right strong زمینه و هدف: /strongآموزش فرایندی مستمر و پویاست. آسیب شناسی برنامه های آموزشی هر رشته می تواند در شناسایی مشکلات و موانع و ارائه راهبردهای عملیاتی برای مرتفع کردن آنها کمک کننده باشد مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل آسیب رساننده در آموزش درس بررسی وضعیت سلامت دوره کارشناسی پرستاری انجام شده است. /pp align=right strong روش بررسی /strongstrong: /strongiاین پژوهش یک مطالعه کیفی با روش آنالیز محتوی است . تجارب 17 نفر شامل 14 دانشجوی کارشناسی و 3 نفر از مربیان پرستاری دانشکده پرستاری بقیه ا... (عج) به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و داده ها با مصاحبه نیمه ساختار چهره به چهره و گروه متمرکز جمع آوری گردید. محتوی مصاحبه ها نسخه برداری و با روش تحلیل محتوی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. /i/pp align=right strong یافته ها: /strongعوامل آسیب رسان در ارائه درس بررسی وضعیت سلامت در زمینه های برنامه ریزی آموزشی، محیط، مربی پرستاری و ارزشیابی می باشد. مشکلات جانبی نظیر عدم به کارگیری توانمندی های آموزشی کسب شده در محیط واقعی (محیط های درمانی) و ابهام در شرح وظایف پرستاران از جمله عوامل آسیب رسان دیگر می باشند. /pp align=right strong نتیجه گیری کلی: /strongبا توجه به یافته ها، به منظور کاربردی نمودن آموخته های درس بررسی وضعیت سلامت، بایستی به طور همزمان نگاهی جامع به وظایف پرستاران در محیط های درمانی داشت و همچنین با تقویت نظام آموزشی فعلی و تداوم آموزش مربیان و پرستاران بالینی علاوه بر تقویت امکانات به کارگیری آموخته ها مشکلات را به حداقل ممکن رساند. /pp align=right strong /strong/p
کلید واژگان
بررسی وضعیت سلامت - کارشناسی پرستاری - آسیب شناسی درس - تحلیل محتویپرستاری
شماره نشریه
65تاریخ نشر
2010-08-011389-05-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشاپا
2008-59232008-5931



