• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 23, شماره 65
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 23, شماره 65
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب شناسی درس«بررسی وضعیت سلامت» دوره کارشناسی پرستاری

    (ندگان)پدیدآور
    عباس عبادیمنیره انوشهفاطمه الحانیزهرا فارسیمجید نجفی کلیانی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    کیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    p align=right strong زمینه و هدف: /strongآموزش فرایندی مستمر و پویاست. آسیب شناسی برنامه های آموزشی هر رشته می تواند در شناسایی مشکلات و موانع و ارائه راهبردهای عملیاتی برای مرتفع کردن آن‌ها کمک کننده باشد مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل آسیب رساننده در آموزش درس بررسی وضعیت سلامت دوره کارشناسی پرستاری انجام شده است. /pp align=right strong روش بررسی /strongstrong: /strongiاین پژوهش یک مطالعه کیفی با روش آنالیز محتوی است . تجارب 17 نفر شامل 14 دانشجوی کارشناسی و 3 نفر از مربیان پرستاری دانشکده پرستاری بقیه ا... (عج) به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و داده ها با مصاحبه نیمه ساختار چهره به چهره و گروه متمرکز جمع آوری گردید. محتوی مصاحبه ها نسخه برداری و با روش تحلیل محتوی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. /i/pp align=right strong یافته ها: /strongعوامل آسیب رسان در ارائه درس بررسی وضعیت سلامت در زمینه های برنامه ریزی آموزشی، محیط، مربی پرستاری و ارزشیابی می باشد. مشکلات جانبی نظیر عدم به کارگیری توانمندی های آموزشی کسب شده در محیط واقعی (محیط های درمانی) و ابهام در شرح وظایف پرستاران از جمله عوامل آسیب رسان دیگر می باشند. /pp align=right strong نتیجه گیری کلی: /strongبا توجه به یافته ها، به منظور کاربردی نمودن آموخته های درس بررسی وضعیت سلامت، بایستی به طور همزمان نگاهی جامع به وظایف پرستاران در محیط های درمانی داشت و همچنین با تقویت نظام آموزشی فعلی و تداوم آموزش مربیان و پرستاران بالینی علاوه بر تقویت امکانات به کارگیری آموخته ها مشکلات را به حداقل ممکن رساند. /pp align=right strong /strong/p
    کلید واژگان
    بررسی وضعیت سلامت - کارشناسی پرستاری - آسیب شناسی درس - تحلیل محتوی
    پرستاری

    شماره نشریه
    65
    تاریخ نشر
    2010-08-01
    1389-05-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران

    شاپا
    2008-5923
    2008-5931
    URI
    http://ijn.iums.ac.ir/article-1-823-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1142112

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب