نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی دشتیان, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, قهرمانfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T01:01:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T01:01:16Z
dc.date.available1403-12-21T01:01:16Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T01:01:16Z
dc.date.issued2024-08-01en_US
dc.date.issued1403-05-11fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, بهمن, احمدی دشتیان, آزاده, محمودی, قهرمان. (1403). فعالیت مراکز مراقبت در منزل از نظر ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمت: چالش‌ها و ارائه راهکارها. نشریه پرستاری ایران, 37(149), 258-273. doi: 10.32598/ijn.37.149.3435.1fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.37.149.3435.1
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-3818-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1142106
dc.description.abstractزمینه و هدف با افزایش روزافزون بیماری‌های مزمن و روند حرکت جمعیت به سمت سالمندی، نیاز به مراکز خدمات درمانی در منزل افزایش ‌یافته است. مراقبت در منزل به‌عنوان یک رویکرد جدید می‌تواند برای فرد، خانواده و جامعه مزایای زیادی داشته باشد. پژوهش فعلی باهدف بررسی وضعیت موجود مراکز ارائه‌دهنده مراقبت در منزل، از دیدگاه ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمات، بررسی چالش‌های موجود و ارائه راهکارهایی جهت ارتقای این خدمات، انجام ‌شده است. روش بررسی مطالعه حاضر یک پژوهش کیفی است که داده‌های آن از طریق مصاحبه نیمه‌ساختاریافته به‌صورت حضوری به ‌دست ‌آمده است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان، سیاست‌گذاران و مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران، مسئولین مراکز مراقبت در منزل، اساتید مطلع و بیماران و خانواده‌های دریافت‌کننده خدمت بود. 28 نفر (15 نفر ارائه‌دهنده خدمت و 13 نفر دریافت‌کننده خدمت) با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند به روش ناهمگن در پژوهش شرکت کردند.  به‌منظور تحلیل داده‌ها از روش تحلیل محتوای قراردادی به روش گرانهایم با کمک نرم‌افزار MAXQDA  نسخه 2020 استفاده شد. یافته‌ها درمجموع چالش‌ها در چهار گروه شامل چالش خانواده با مرکز (نیروی انسانی، درمان و هزینه)، چالش مرکز با خانواده (روند درمانی، ارتباط و امنیت)، چالش مرکز با بیمارستان (نحوه ارجاع و درمان‌های قبلی و تخلف) و چالش‌های موجود درزمینه سیاستگذاری (فرهنگ‌سازی، اساس‌نامه، بیمه، نقض قانون و ارائه مجوز) و راهکارهای پیشنهادی در قالب راهکارهای مربوط به سیستم درمان، قانون و فرهنگ‌سازی و اجتماع طبقه‌بندی شدند. نتیجه‌گیری نتایج این تحقیق نشان داد طرح مراقبت در منزل در ایران با چالش‌هایی در زمینه‌های مختلفی ازجمله چالش خانواده با مرکز، چالش مرکز با خانواده، چالش مرکز با بیمارستان و چالش‌های عمومی درزمینه سیاست‌گذاری، قانون و فرهنگ‌سازی روبه‌رو است که برای رفع این چالش‌ها توجه به راهکارهای پیشنهادی پژوهش می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات در مراکز ارائه‌دهنده خدمت و برنامه‌ریزی‌های مربوط به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این طرح، مؤثر واقع شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.37.149.3435.1
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectچالشfa_IR
dc.subjectمراقبتfa_IR
dc.subjectمراقبت در منزلfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleفعالیت مراکز مراقبت در منزل از نظر ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمت: چالش‌ها و ارائه راهکارهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeکیفیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستان، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستان، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.citation.volume37
dc.citation.issue149
dc.citation.spage258
dc.citation.epage273


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد