نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبابازاده, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorضامنی, فرشیدهfa_IR
dc.contributor.authorصفاریان همدانی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:26:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:26:01Z
dc.date.available1403-12-21T00:26:01Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:26:01Z
dc.date.issued2023-09-01en_US
dc.date.issued1402-06-10fa_IR
dc.identifier.citationبابازاده, معصومه, ضامنی, فرشیده, صفاریان همدانی, سعید. (1402). تأثیر مربیگری (کوچینگ) با رویکرد دانشگاه‌های نسل چهارم بر بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 427-436.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8767-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139273
dc.description.abstractزمینه و هدف: سازمان‌های امروزی آگاهی بیش‌تری نسبت به فشار رقابتی داشته و به تبع آن سازمان‌های موفق و پویا در تلاشند با تدوین و بکارگیری استراتژی‌های آموزشی و کسب و کار همچون مربیگری به نتایج کارآمدتری نایل آیند، لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مربی گری (کوچینگ) با رویکرد دانشگاه‌های نسل چهارم بر بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک بود. روش کار: پژوهش حاضر در سال 1400 با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی به تعداد 17 نفر با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی به تعداد 121 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده‌ها ازپرسشنامه‌ محقق ساخته کوچینگ با رویکرد توسعه دانشگاه‌های نسل چهارم و پرسشنامه بالندگی اعضای هیات علمی قرونه و همکاران استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌‌ها از آزمون‌‌های تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌ها: به دلیل اینکه مقدار آماره تی (624/46) در خارج بازه (58/2 و 58/2-) قرار دارد، لذا می‌توان نتیجه گرفت که تاثیر کوچینگ بر بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه یک بارویکرد توسعه دانشگاه‌های نسل چهارم مثبت و معنادار می‌باشد. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان بیان کرد که استفاده از کوچینگ در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی می‌تواند به تقویت توانمندی‌ها و توسعه حرفه‌ای اعضای هیئت علمی کمک کند و آن‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای متغیر و پیچیده دانشگاه‌های نسل جدید آماده سازد. این یافته‌ها می‌تواند به عنوان مبنایی برای سیاست‌گذاری‌های آتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر مراکز آموزش عالی مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمربیگریfa_IR
dc.subjectنسل چهارمfa_IR
dc.subjectبالندگی اعضای هیات علمیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر مربیگری (کوچینگ) با رویکرد دانشگاه‌های نسل چهارم بر بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.spage427
dc.citation.epage436


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد