نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوروزی, منوچهرfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی سعیدآبادی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:26:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:26:00Z
dc.date.available1403-12-21T00:26:00Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:26:00Z
dc.date.issued2023-09-01en_US
dc.date.issued1402-06-10fa_IR
dc.identifier.citationنوروزی, منوچهر, یوسفی سعیدآبادی, رضا, تقوایی یزدی, مریم. (1402). بررسی تأثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم های توانمندسازی روانی و سازمانی و کارکنان جهت ارائه مدل. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 416-426.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8181-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139272
dc.description.abstractزمینه و هدف: توانمندسازی روانی و سازمانی کارکنان یکی از اهداف مهم در هر سازمان و جامعه می‌باشد. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان جهت ارائه مدل در ادارات آموزش و پرورش استان مازندران بود. روش کار: جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل خبرگان منتخب سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بود، حجم نمونه  در بخش کیفی با در نظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 20 نفر تعیین شد. در بخش کمی جامعه آماری شامل کارکنان ادارات آموزش و پرورش 32 منطقه و شهرستان استان مازندران بود که حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر تعیین شد. ابزار اندازه­گیری در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته، که سؤالات آن برگرفته از داده­های حاصل از مصاحبه بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری از نرم‌افزارهای SPSS و LISREL استفاده شد. یافته‌ها: یافته­ها نشان داد که جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان تاثیر معناداری دارد. همچنین نتایح نشان داد 74 درصد  مدیریت دانش به ابعاد و مولفه­های جو سازمانی با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان وابسته است. یا  به عبارتی عناصر و مولفه‌های جو سازمانی با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان در مدیریت دانش 74 درصد موثر هستند. نتیجه‌گیری: نتابج نشان داد که ادارت آموزش و پرورش استان مازندارن در راستای تحقق این مقولات گام­به­گام و به تدریج با توجه به یک نقشه راه و برنامه استراتژیک درازمدت عمل نمایند و به­منظور جامه­ عمل پوشاندن آن تدوین یک بر نامه عملیاتی ضرورت دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectجو سازمانیfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectتوانمندساز روانی و سازمانی کارکنانfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورش استان مازندرانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم های توانمندسازی روانی و سازمانی و کارکنان جهت ارائه مدلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.spage416
dc.citation.epage426


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد