| dc.contributor.author | نوروزی, منوچهر | fa_IR |
| dc.contributor.author | یوسفی سعیدآبادی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | تقوایی یزدی, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-21T00:26:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-11T00:26:00Z | |
| dc.date.available | 1403-12-21T00:26:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-11T00:26:00Z | |
| dc.date.issued | 2023-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نوروزی, منوچهر, یوسفی سعیدآبادی, رضا, تقوایی یزدی, مریم. (1402). بررسی تأثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم های توانمندسازی روانی و سازمانی و کارکنان جهت ارائه مدل. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 416-426. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8181-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139272 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: توانمندسازی روانی و سازمانی کارکنان یکی از اهداف مهم در هر سازمان و جامعه میباشد. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزمهای توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان جهت ارائه مدل در ادارات آموزش و پرورش استان مازندران بود.
روش کار: جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل خبرگان منتخب سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بود، حجم نمونه در بخش کیفی با در نظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 20 نفر تعیین شد. در بخش کمی جامعه آماری شامل کارکنان ادارات آموزش و پرورش 32 منطقه و شهرستان استان مازندران بود که حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر تعیین شد. ابزار اندازهگیری در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته، که سؤالات آن برگرفته از دادههای حاصل از مصاحبه بود. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش مدلیابی معادلات ساختاری از نرمافزارهای SPSS و LISREL استفاده شد.
یافتهها: یافتهها نشان داد که جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزمهای توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان تاثیر معناداری دارد. همچنین نتایح نشان داد 74 درصد مدیریت دانش به ابعاد و مولفههای جو سازمانی با نقش میانجی مکانیزمهای توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان وابسته است. یا به عبارتی عناصر و مولفههای جو سازمانی با نقش میانجی مکانیزمهای توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان در مدیریت دانش 74 درصد موثر هستند.
نتیجهگیری: نتابج نشان داد که ادارت آموزش و پرورش استان مازندارن در راستای تحقق این مقولات گامبهگام و به تدریج با توجه به یک نقشه راه و برنامه استراتژیک درازمدت عمل نمایند و بهمنظور جامه عمل پوشاندن آن تدوین یک بر نامه عملیاتی ضرورت دارد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | جو سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش استان مازندران | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم های توانمندسازی روانی و سازمانی و کارکنان جهت ارائه مدل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 0 | |
| dc.citation.spage | 416 | |
| dc.citation.epage | 426 | |